logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۱۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

90 درصد بودجه کشور به فعالیت های جاری ختم می شود/انتخاب دلبخواهی مدیران زمینه ظلم به مردم را فراهم می کند

90-درصد-بودجه-کشور-به-فعالیت-های-جاری-ختم-می-شود-انتخاب-دلبخواهی-مدیران-زمینه-ظلم-به-مردم-را-فراهم-می-کند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: خروجی وجود بیش از اندازه دستگاه های نظارتی  این است که 90 درصد بودجه کشور به فعالیت های جاری ختم می شود.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی در جلسه شورای اداری استان زنجان، اظهار داشت: انس و آشنایی با مدل مدیریت و حکومت حضرت علی (ع) برای مدیران لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) تنها امام معصومی بودند که به مباحث تئوریک اکتفا نکرده بلکه در عرصه عمل نیز وارد شده است،افزود: کارگزاران نظام باید از سیستم مدیریت این امام همام در رفتار و فرمول های مدیریتی مطلع باشند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: نامه 53 امیرالمومنین (ع) الگوی مناسبی برای مدیران است که ضروری است مطالعه کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نظارت، افزود: نیمی از دستگاه های اجرایی کشور کار انجام می دهند و نیمی دیگر دستگاه های نظارتی در کشور فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه خروجی وجود این دستگاه ها این است که 90 درصد بودجه کشور به فعالیت های جاری ختم می شود، گفت: در نامه 53 امیر المومنین (ع) به بحث نظارت توجه شده است.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: 18 دستگاه در کشور در امر نظارت فعالیت می کنند، خروجی وجود این دستگاه ها موجب می شود که مشکلات موجود حل نشود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بیان داشت: امام علی (ع) در فرازی در این نامه می نویسند،"نظارت کن در کار کارگزاران و هیچ کس را بدون آزمایش و داشتن تجربه به کاری نگمار".

آیت الله خاتمی گفت: بر اساس دیدگاه امام علی (ع) اگر فردی بر اساس دلبخواه و خوشآمد شخصی سرکار بیاد بستر ظلم و خیانت به مردم فراهم می شود.

وی ادامه داد:امیرالمومنین (ع) می فرمایند:" کارگزاران باید با حیا باشند و چرا که آدم بی حیا نمی تواند دین را نگه دارد".

نماینده ولی فقیه در استان زنجان برضرورت توجه به ریشه خانوادگی افراد در انتخاب تاکید کرد و گفت: از دیدگاه امام علی (ع) باید نظارت های لازم بر آنها صورت گیرد.

آیت الله خاتمی ادامه داد:کارگزاران از دیدگاه امام علی (ع) باید صادق بوده و به سازمان و اعتقادات و نظام پایبند بوده و دل در گروه این و آن نداشته باشد.

انتهای خبر/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ]
استان زنجان از انحصار وملوک الطوایفی از خیابان ها تا منصب ها رنج می برد
فرم ارسال نظر