logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۱۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

وزرای پیشنهادی دولت در درجه نخست باید پاک‌دست باشند/ به افراد بی‌انگیزه رای اعتماد نمی‌دهیم

وزرای-پیشنهادی-دولت-در-درجه-نخست-باید-پاک‌دست-باشند-به-افراد-بی‌انگیزه-رای-اعتماد-نمی‌دهیم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به برنامه مجلس برای رای اعتماد به وزرا گفت: وزرای پیشنهادی دولت در درجه نخست باید پاک‌دست باشند.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به در پیش بودن معرفی لیست وزار به مجلس از طرف رئیس جمهور اظهار کرد: پاک دستی و سالم بودن وزار از بحثهای حاشیه‌ای یکی از نکاتی از که نمایندگان در رای دادن به وزار به آن توجه جدی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر مشکلات کشور ما از رانت‌های پشت پرده ایجاد شده است، افزود: جوان بودن و ریسک پذیری وزار یکی دیگر از شاخصه‌هایی است که بنده در رای اعتماد دادن به وزرا مدنظر خواهم داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچه سن افراد بالا می‌رود ریسک پذیری نیز کاهش می‌یابد، عنوان کرد: نکته دیگر تخصص افراد در وزارتخانه‌های مختلف است یعنی وزیری که برای یک وزارتخاته انتخاب می‌شود باید تخصص لازم در همان زمینه را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر از افراد متخصص در زمینه‌های مختلف استفاده نشود به نوعی توهین به علم بوده و برای نخبگان و مردم کشور قابل قبول نیست، در قرن ۲۱ که ما ادعای رشد علمی خوب در منطقه را داریم باید در عمل نیز به این موضوع احترام گذاشته و در تمام وزارتخانه‌ها از افراد متخصص آن حوزه استفاده شود.

وقف‌چی با بیان اینکه انتظار ما از رئیس جمهور این است که از افراد متخصص در وزارتخانه‌ها استفاده کند، ابراز کرد: ما در رای اعتماد به وزرا عملکرد افراد را بررسی خواهیم کرد نه اینکه تعداد پست‌های زیادی را تجربه کرده است یعنی به اثرگذاری توجه خواهیم کرد.

وی بیان کرد: کشور به افراد تحول‌گرا نیاز دارد که مسلط به علم روز دنیا باشند و زمان استفاده از افراد سالخورده و بازنشسته گذشته است، متاسفانه با وجود اینکه برخی افراد به صراحت اعلام می‌کنند که ما علاقه‌ای برای پذیرفتن آن مسئولیت نداریم اما این افراد دوباره می‌شوند که به نظرم به ضرر کشور خواهد بود.

نماینده مردم زنجان و طارم  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید از افراد بی‌انگیزه استفاده شود، اظهار داشت: وزارتخانه‌های اقتصاد، کشاورزی، نفت، صنعت و معدن از نظر اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردارند  که باید با حساسیت بیشتری از طرف دولت معرفی و از طرف مجلس بررسی شوند.

وی تاکید کرد: همه وزارتخانه‌های از نظر بنده مهم هستند و باید از افراد متخصص، جوان، پاکدست، متعهد و کارآمد استفاده شود.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر