logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۱۰۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

استان زنجان می‌تواند به قطب تولید صنعت سرامیک در کشور تبدیل شود

استان-زنجان-می‌تواند-به-قطب-تولید-صنعت-سرامیک-در-کشور-تبدیل-شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان چندین میلیون تن سیلیس وجود دارد گفت: نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم در صورتی که می‌توان از این معادن برای تولید سرامیک‌های صنعتی کرد.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

مجید گلشنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: استان زنجان جزو سومین استانی است که دارای معادن "بور" است اما متاسفانه بور به صورت خام از استان خارج می‌شود.

وی افزود: به دنبال جذب سرمایه‌گذار و معدن‌کار هستیم تا مانع از خروج بور خام از استان شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: یکی از بهره‌بردارن به موضوع ورود یافته و مجور استقرار زیست محیطی شهرک صنعتی را نیز دریافت کرده است و در ادامه از صمت نیز درخواست تسهیلات کرده است و در این راستا صمت نیز حمایت ۱۰۰ درصدی برای صنایع معدنی علی‌الخصوص صنایع جدید خواهد داشت.

وی بیان کرد: در معدن به خصوص در حوزه غیر فلزی غفلت کرده‌ایم، در صورتی که حاشیه سود در همین جا است.

گلشنی با اشاره به اینکه در استان زنجان چندین میلیون تن سیلیس وجود دارد گفت: نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم در صورتی که می‌توان از این معادن برای تولید سرامیک‌های صنعتی کرد.

وی با بیان اینکه برای صنعت سرامیک در استان برنامه داریم تصریح کرد: باید بتوانیم استان زنجان را قطب تولید صنعت سرامیک کنیم.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: در حوزه کانی‌های غیر فلزی کوتاهی شده اما حاشیه سود در همین کانی‌ها است و امیدواریم بتوانیم مجتمع تخصصی سرامیک را در خرمدره ایجاد نماییم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در بحث سرمایه‌گذاری ساختار دانش فنی است و باید هدایت سرمایه‌گذاری‌ها بهتر شود یاداور شد: در این راستا تشکل‌ها بسیار مهم هستند و باید سازمان صمت را در بحث دانش فنی کمک نمایند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر