logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۰۸۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیریت حوزه علمیه فاطمیه شهرستان ابهر در گفتگو با موج رسا:

ولایتمداری از ویژگی‌های شاخص شهید چمران بود

ولایتمداری-از-ویژگی‌های-شاخص-شهید-چمران-بود
مدیریت حوزه علمیه فاطمیه شهرستان ابهر با بیان اینکه امروز ۳۱ خردادماه سال روز شهادت شخصیتی بسیار برجسته و خارق العاده یعنی شهید دکتر مصطفی چمران است، گفت: امروز را به همین مناسبت روز ملی بسیج اساتید نامگذاری کرده اند.

حلیمه موثق در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه شهید چمران می‌تواند الگوی خوبی برای تمامی اساتید دانشگاه‌های کشور باشد، اظهار کرد: شهید چمران در عین حال که در مکتب علم و دانش فعالیت می‌کرد در حوزه‌های انقلابی، جهادی و در لحظه‌های حساس برای حمایت از نظام در صحنه بود.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: اساتید دانشگاه موظفند پیشرفت‌های نظام را برای نسل جوان بازگو کنند، چرا که مهمترین هدف دشمن در جنگ شناختی، ایجاد و تزریق روحیه نااميدی بین جوانان و برجسته کردن ضعف‌های کشور است.

مدیریت حوزه علمیه فاطمیه شهرستان ابهر با بیان اینکه اساتید دانشگاه باید با بیان دستاورد‌های نظام، حربه‌های دشمن را خنثی کنند، گفت: یکی از وظایف بسیار مهم جامعه دانشگاهی ما شناخت و معرفی شخصیت‌های برجسته ای چون شهید چمران و شهدای عالی مقام دیگر است.

موثق عنوان کرد: آنچه که شهید چمران را از سایرین متمایز می‌کرد و باعث شد تا سرآمد همه نام‌آوران شود، علاوه بر نبوغ و جایگاه علمی فوق العاده او، دردمندی ایشان نسبت به جامعه و احساس مسئولیت داشتن در برابر آحاد مسلمانان برای رهاشدن از قید دشمنان بود.

وی افزود: شهید چمران با آن جایگاه علمی برجسته ای که داشتند معتقد بودند باید ما افراد مجاهد تربیت کنیم نه مبارز، این اعتقاد ایشان را دقیقا ما در مرحله عمل به چشم می‌بینیم.

موثق تصریح کرد: شهید چمران در مسیر هجرت، جهاد و شهادت بود و با وجود موقعیت‌های مناسب و سفر به کشورهای خارج برای علم آموزی اما وظایف خود را در مقابل کشور فراموش نکرد و با درک مناسب از اوضاع جهان مسئولیت خود را رها نکرد.  

وی با بیان اینکه در سالروز شهادت شهید چمران به دنبال نمایش این ارزش ها برای جامعه مخصوصا برای اساتید تراز انقلاب باشیم، گفت: دکتر مصطفی چمران به سادگی شهید چمران نشد، بلکه برای رسیدن به این درجه، سختی‌های بسیاری کشید و منیت‌ها را از خود دور کرد.

مدیریت حوزه علمیه فاطمیه ابهرشهرعنوان کرد: ولایت‌مداری از ویژگی‌های شاخص شهید چمران بود و با همین روحیه وارد پاوه شد و کومله و دموکرات‌ها را با رهبری و پشتیبانی امام خمینی (ره) شکست داد.

وی با بیان اینکه همین مرد مجاهد شهادت خود را در گرو رضایت همسرش می داند، گفت: روایت عشق شهید چمران و غاده جابر، سراسر نکته و پند است.

موثق تصریح کرد: دکتر چمران با اندیشه‌اش غاده را جذب خود و خدایش کرده بود و وقتی غاده دلداده او شد با یک هدیه بسیار کوچک (شمع ) رسالتش را کامل کرد.

وی افزود: برخلاف ظاهر و زندگی سرتاسر مبارزه شهید چمران، کسانی که از نزدیک با او زندگی و رفاقت کرده اند، به روحیه شاعرانه و عارفانه او غبطه خورده اند. روحیه‌ای که واقعا خیلی کمتر گفته و شنیده شده است.

موثق در پایان به صحبتی از امام خمینی ره که استاد بارز این شاگرد مجاهد عارف بودند اشاره کرد: امام خمینی(ره) پس از شهادت چمران در خطابه ای فرمودند: «چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد، ما و شما هم خواهیم رفت؛ مثل چمران بمیرید.»

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴