logo
امروز : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۰۴۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

حرکت اولیه انقلاب از 15 خرداد سال 1342 منشأ گرفت

حرکت-اولیه-انقلاب-از-15-خرداد-سال-1342-منشأ-گرفت
رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه ایام 15 خرداد سر آغاز یک بیداری و انقلاب در کشور بود گفت: حرکت اولیه انقلاب از قیام 15 خرداد سال 1342 منشا گرفته بود.

حجت الاسلام جواد جعفری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه در سال 1342 حرکت قطار انقلاب شروع شد اظهار کرد: امام خمینی (ره) در ایام خرداد 1342 به مناسبت حمله دژیمان به مدرسه فیضیه در فروردین 1342 در رور عاشورا سخنرانی نموده و حاکمیت وقت را به یزیدیان تشبیه نمودند.

وی افزد: زمانی که خبر دستگیری حضرت امام (ره) به گوش مردم ایران رسید در خیلی از شهر ها تظاهرات و راهپیمایی به عمل آمد مخصوصا در تهران، ورامین و قم بازتاب زیادی داشت.

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان عنوان کرد: قیامی که در 15 خرداد روی داد ابهت رژیم شاهنشاه را در هم شکست و به مردم نشان داد که می‌توانند مردم در مقابل ظالم‌ها ایستادگی کنند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: در شهر های مختلف ایران تعداد زیادی از هموطنان شهید شدند به خاطر اهمیت این موضوع که در تاریخ بماند و ثبت شود حضرت امام خمینی (ره) برای همیشه 15 خرداد را عزا اعلام نمودند.

وی تاکید کرد: سه عنصر مهم در تشکیل انقلاب اسلامی ایران 1- عنصرمردم 2- رهبر و امام (ره) 3- روحیه شهادت طلبی و دینی بود.

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان ابراز کرد: تا امت تبعیت از رهبری داشته باشد پشت رهبری باشند و از فرمایشات آنها بهره مند شوند پیروزی با آنهاست چرا که نیروی اتحاد مردم از همه نیروها قوی تر است.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: اگر چه رویدادهای تاریخی متعددی برای شکل گیری قیام 15 خرداد تاثیر گذار بود ولی نقش پر رنگ حضرت امام (ره) و رهنمود‌های ایشان به انقلاب قوت می‌بخشید.

وی تصریح کرد: اگر نقش آفرینی حضرت امام (ره) نبود سرنوشتی متفاوت برای اعتراضات مردمی در کشور رقم می‌خورد سرنوشتی مانند کودتای 1332 که اصلی‌ترین رویداد در آن زمان بود.

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: قیام 15 خرداد از نهضت امام خمینی (ره) جدایی ناپذیر است نقش امام در تشکیل انقلاب اسلامی یکی از چهره‌های ماندگار در تاریخ جهان است.

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: تشدید دیکتاتور و افزایش خفگان از سال‌های 1332- 1342 مردم را تا حدودی به ماهیت واقعی ظلم وستم حکومت شاهنشاهی آگاه و واقف نموده بود.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) نقش مهمی برای شناساندن چهره واقعی نظام ظلم و ستم طاغوت ایفا کرد نقشی که منجر به قیام مردمی شد و سر انجام زیر بنای انقلاب اسلامی در جامعه پی ریزی شد.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر