logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۰۱۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

استان زنجان اولین استان در مواجه با چالش تسهیلات مسکن ملی است

استان-زنجان-اولین-استان-در-مواجه-با-چالش-تسهیلات-مسکن-ملی-است
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تسهیلات بانکی و کاهش درصد سود بانکی یک بحث ملی است گفت: استان زنجان به دلیل پیشرو بودن در بحث احداث مسکن ملی، اولین استانی است که با این مشکل مواجه شده است.

اصغر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تجمع اعتراضی برخی از متقاضیان مسکن ملی در مقابل استانداری زنجان، اظهار داشت: استاندار زنجان درخواست‌های متقاضیان را شنیده و پیشنهاد تشکیل کارگروه برای بررسی موضوع دادند.

وی افزود: پروژه‌های مختلفی در نقاط مختلف شهر زنجان و کل استان شروع شده است، اما حجم بزرگی از واحد‌ها با ۱۴ هزارو ۵۰۰ واحد در شهر زنجان در حال ساخت است که بخشی از پروژه‌ها در حدود ۶ هزار واحد در قسمت شرق و بخشی در غرب زنجان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان به طور میانگین بیش از ۴۰ درصد است اما برخی پروژه‌ها همچون؛ بخشی از تعداد واحد‌های M6 آماده تحویل است و اگر متقاضیان مانده مبلغ را پرداخت کنند واحد در اختیارشان قرار می‌گیرد با این وجود ۱۵ روز به متقاضیان مهلت داده شده تا واریزی خود را تکمیل و واحد‌های خود را تحویل بگیرند.

وی تصریح کرد: تجمعی که متقاضیان امروز در مقابل استانداری داشتند به علت تفاوت قیمت واحد‌ها در پروژه‌های مختلف بود. با این حال علت تفاوت در قیمت پروژه‌ها به شروع پروژه‌ها بازمی‌گردد. 

اسماعیلی اذعان کرد: پروژه‌هایی که زودتر آغاز شدند با پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۰ آغاز شدند قیمت متفاوتی خواهند داشت چراکه تورم سالانه را تجربه می‌کنند بنابراین پروژه‌هایی که دیرتر شروع شدند با قیمت بالاتری تحویل خواهند شد.

وی بیان کرد: قیمت تمام شده واحد‌ها با توجه به زمان آغاز پروژه‌ها و متراژ متفاوت خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۳۵۰ میلیون تومان به هر واحد تسهیلات تعلق خواهد گرفت اما تلاش خود را به کار میگیریم با وزارت ارتباط بگیریم و میزان تسهیلات را افزایش داده و به ۵۵۰ میلیون تومان برسانیم تا قسمتی از آورده مردم از طریق تسهیلات تامین شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم تا درصد تسهیلات بانکی نیز کاهش یابد و با حداقل آورده پروژه‌های در حال ساخت تحویل شود.

اسماعیلی با بیان اینکه تسهیلات بانکی و کاهش درصد سود بانکی یک بحث ملی است گفت: استان زنجان به دلیل پیشرو بودن در بحث احداث مسکن ملی، اولین استانی است که با مشکل مذکور مواجه شد. اما پیگیر هستیم تا تسهیلات به شرایطی برگردد که مردم با حداقل آورده واحد‌های خود را تحویل بگیرند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲