logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۸۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

زنجان، رتبه 27 اجرای برنامه اشتغال فراگیر را دارد

زنجان،-رتبه-27-اجرای-برنامه-اشتغال-فراگیر-را-دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: استان زنجان در بین استان های دیگر در رتبه 27 اجرای برنامه اشتغال فراگیر قرار گرفته است.

به گزارش موج رسا; یوسفی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مشترک با کارگروه اشتغال استان زنجان،اظهار داشت:با نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فرصت مناسبی برای تقویت بنیه اقتصادی کشور از منظر تولید و بازار کار ایجاد شد.

وی افزود: برای تحرک بخشی به بازار کار با هدف ایجاد فرصت های شغلی به خصوص برای جوانان،فارغ التحصیلان دانشگاهی،سیاست های مداخلاتی و طرح های اشتغالزای دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی و عمومی و غیر دولتی در قالب برنامه اشتغال فراگیر به تصویب رسیده است.

این مسئول بیان داشت: سالانه بر اساس این طرح 8 دهم درصد از میزان بیکاری جامعه کاسته می شود که تلاش می شود در سال جاری 970 هزار اشتغال در کشور ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان یادآور شد: ارتقای مهارت آموزی و اشتغال پذیری بیش از سه میلیون بیکار جویای کار و حداقل 950 هزار نفر تازه وارد به بازار کار از اهداف این طرح است.

یوسفی ادامه داد: استان زنجان در بین استان های دیگر در رتبه 27 اجرای برنامه اشتغال فراگیر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان زنجان نرخ بیکاری تک رقمی دارد،تصریح کرد: میزان نرخ بیکاری استان ها در توزیع حمایت ها تاثیر گذار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: 380 هزار نفر در سامانه طرح کاروزی ثبت نام کرده اند که 70 هزار نفر واجد شرایط شناخته شده اند.

یوسفی با باین اینکه در استان زنجان نیز 5 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند،افزود: در این طرح دوره کارورزی 4 تا 6 ماه است در مناطق عادی و 9 ماه در مناطق محروم است.

یوسفی با اشاره به اجرای تکاپو از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: در 14 استان این طرح انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارگزار طرح تکاپو در استان زنجان تعیین و مطالعات این طرح آغاز شده و در مراحل پایانی است.

این مسئول بیان داشت: در قالب این طرح استان زنجان به سه بخش "طارم"،"خدابنده، ماهنشان،ایجرود" و " ابهر، خرم دره، سلطانیه و زنجان" تقسیم بندی شده است.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر