logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۷۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان زنجان:

ارائه تسهیلات کار آفرینی در زنجان منطبق با اقتصاد مقاومتی است/ ایجاد اشتغال با ارائه تسهیلات برای 3 هزار و 933 نفر در استان زنجان

ارائه-تسهیلات-کار-آفرینی-در-زنجان-منطبق-با-اقتصاد-مقاومتی-است-ایجاد-اشتغال-با-ارائه-تسهیلات-برای-3-هزار-و-933-نفر-در-استان-زنجان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان زنجان با اشاره به ارائه تسهیلات در راستای افزایش اشتغال در سطح استان زنجان گفت: ارائه تسهیلات کار آفرینی منطبق در زنجان با اقتصاد مقاومتی است.

ناصر وفایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تسهیلات ارائه شده برای متقاضیان اظهار کرد: تسهیلاتی که ارائه شده منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده و در راستای حمایت از تولید داخل است.

وی تصریح کرد: حمایت از پتانسل‌های شهرستانی و استانی در سطح استان داشتیم حمایت از رشته‌های مختلف صنایع دستی مانند مسگری، چاقو سازی، غیره بوده و بحث گردشگری در مناطق روستای هدف گردشگری روستاهای شیت، گلابر و درسجین مورد حمایت مالی قرار گرفتند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان زنجان ابراز کرد: پرورش ماهی در حواشی قزل اوزن در ماهنشان و ایجرود مورد حماتی مالی قرار گرفتند و برخی‌ها نیز در شرف حمایت هستند.

وی با اشاره به حمایت از خوشه کفش هیدج نیز اشاره  کرد و افزود: موضوع مهمی که در هیدج وجود دارد این است که در هیدج کار دسته جمعی مغفول باقی مانده است.

وفایی با تاکید بر اینکه باید در هیدج بیشتر باید به بحث تولید کفش با یک برند کار شود افزود: بعد از آن باید به بحث کیفیت و بازار آن به صورت جدی پرداخته شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان زنجان با اشاره به اینکه در همه شهرستان‌ها دفاتر فعالی داریم ابراز کرد: در شهرستان سلطانیه نیز پیگیری‌های لازم برای راه اندازی صندوق انجام می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال ابراز کرد: پرداخت تسهیلات در این بخش به وام گیرندگان در دو مقطع دیپلم و زیر دیپلم که 71.5 درصد بوده که عمدتا این افراد دارای مدارک فنی و حرفه‌ای یا کار را به صورت تجربی یاد گرفتند و در حال حاضر اقدام به راه اندازی کسب کار جدید بودند که مورد حمایت قرار گرفتند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان زنجان افزود: افرادی که تسهیلات عالیه داشتند نیز 28.5 درصد بودند که از تسهیلات صندوق بهره‌مند شدند.

وفایی ابراز کرد: بعد از پرداخت تسهیلات نظارت‌های ادواری از طریق بازرسان صندوق انجام می‌شود و اگر طرح فعال نباشد پرونده به منظور بازگرداندن تسهیلات حقوقی می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس بازرسی‌های انجام شده 94 درصد از طرح‌های فعال بودند و تنها 6 درصد غیر فعال بودند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان زنجان بیان کرد: در راستای ارائه تسهیلات برای 3 هزار و 933 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی پرداخت تسهیلات به صورت بلند مدت را از برنامه‌های صندوق کار افرینی عنوان کرد و گفت: این وام‌ها به صورت 60 ماهه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و شش ماه تنفس دارد و به 54 قصد تقسیم می‌شود.

وفایی حمایت از کسب و کار‌های خرد و کوچک بازار محور را نیز از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این صندوق عنوان کرد.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر