logo
امروز : چهارشنبه ۷ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۷۱۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

داوری جشنواره رسانه امام رضا (ع) به پایان رسید

-داوری-جشنواره-رسانه-امام-رضا-(ع)-به-پایان-رسید
داوری جشنواره رسانه امام رضا (ع) به پایان رسید و برگزیدگان 23 تیرماه در آیین اختتامیه در مشهد مقدس معرفی و تجلیل می‌شوند.

به گزارش موج رسا; با اتمام کار داوری آثار دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع)، شمارش معکوس برای برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره آغاز شد.

این خبر را اکبر نصراللهی دبیر علمی جشنواره اعلام و اظهار کرد: پس از پایان زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره در اردیبهشت‌ماه امسال، کار هیأت انتخاب و سپس هیأت داوران آغاز شد و آثار در فرآیند ارزیابی قرار گرفت.

نصراللهی افزود: اعضای هیأت داوران جشنواره که همگی از چهره‌های شناخته شده در عرصه فرهنگ و رسانه هستند، بر اساس معیارهای ویژه مدنظر در جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)، از جمله سوژه اختصاصی و پرداخت اختصاصی، آثار برتر هر شاخه را انتخاب کردند و کار داوری در هفته جاری به پایان رسید.

وی تأکید کرد: در هفته جاری کار داوری آثار جشنواره به پایان رسید و هیأت داوران، رتبه‌های برگزیده در بخش‌های مختلف را انتخاب و به دبیرخانه ارائه کردند، اگرچه که با توجه به شان و جایگاه این جشنواره مهم بین‌المللی و همچنین داوری کاملاً تخصصی و حرفه‌ای هیأت داوران، در جشنواره امسال نیز همانند سال گذشته، برخی رشته‌ها فاقد رتبه‌ برتر است.

دبیر علمی جشنواره ادامه داد: طبق برنامه زمانی تعیین شده، اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) ۲۳ تیرماه برگزار خواهد شد و طی آن آثار برگزیده معرفی و تقدیر خواهد شد.

رشد کمی و کیفی جشنواره

نصراللهی به ارتقاء کمی و کیفی دومین دوره جشنواره نسبت به دوره نخست نیز اشاره و تصریح کرد:  در دومین دوره جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا(ع)، ۱۰۰۱ فعال رسانه‌ای و مخاطب آزاد آثار خود را ارسال کردند که از نظر تعداد شرکت‌کننده، شاهد رشد ۶۵ درصدی بودیم. همچنین امسال سه هزار و ۱۲۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

دو وجه تمایز ویژه جشنواره دوم

وی به دو اتفاق مهم در دومین دوره این جشنواره هم اشاره کرد و گفت: اضافه شدن بخش رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی و دریافت ۵۴ اثر در این بخش اتفاق مهمی بود که بسترساز پیوند عمیق‌تر حوزه تحقیق و پژوهش با حوزه معارف دینی خواهد شد.

مسئول هیأت داوران جشنوراه امام رضا (ع) افزود: همچنین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در دومین دوره، گستره خود را از سطح ملی به بین‌المللی ارتقاء داد که با استقبال خوبی همراه شد و ۳۷۳ اثر از کشورهایی همچون انگلستان، عراق، سوریه و پاکستان دریافت کردیم.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ای بین‌المللی با هدف ترویج فرهنگ رضوی، در نوع خود کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است و بدون تردید این رویکرد، نقش بسیار موثری در تقویت جبهه رسانه‌ای مسلمانان در مواجهه با شبهه‌افکنی‌های رسانه‌ای گسترده دشمنان خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر