logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۶۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

لایحه ۷ منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی به زودی در مجلس بررسی می‌شود/ زنجان موقعیت خوبی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی دارد

لایحه-۷-منطقه-آزاد-و-۱۲-منطقه-ویژه-اقتصادی-به-زودی-در-مجلس-بررسی-می‌شود-زنجان-موقعیت-خوبی-برای-ایجاد-منطقه-ویژه-اقتصادی-دارد

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس از بررسی لایحه ۷ منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در مجلس خبر داد.

فریدون احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری - صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: لایحه مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی اوایل مجلس به بهارستان آمد که در آن زمان پس گرفته شد.

وی افزود: مجددا دولت لایحه‌ای را به مجلس آورد که تعدادی مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی را در بر می‌گیرد که زنجان نیز جزو مناطق ویژه اقتصادی است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی به زودی در مجلس مطرح خواهد شد، ابراز کرد: در حال حاضر این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس کارهایش به اتمام رسیده و کمیسیون صنایع نیز به عنوان کمیسیون فرعی در آن دخالت داشت.

وی بیان کرد: اگر اتفاق خاصی نیفتد این لایحه در روزهای آینده در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی شود و امیدواریم امسال بحث منطقه ویژه اقتصادی زنجان به نتیجه منجر شود در حالی که ما این انتظار را سال  گذشته داشتیم که محقق نشد.

احمدی با اشاره به اینکه موقعیت زنجان برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بهتر است، خاطرنشان کرد: استان زنجان به جهت موقعیتی که دارد به نوعی مرکزیت چندین استان محسوب می‌شود و از لحاظ زیرساختی نیز در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی گفت: استان زنجان به دلیل دارا بودن زیرساخت ریلی در موقعیت خوبی قرار دارد که امیدواریم هر چه سریع تر راه آهن زنجان دو خطه شود و از طرفی وجود فرودگاه در کنار منطقه ویژه اقتصادی کمک خوبی به این امر خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به بین‌المللی بودن راه استان زنجان اظهار کرد: با توجه به همجواری با استانهای مختلف و نزدیکی به پایتخت امیدواریم منطقه ویژه اقتصادی زنجان بعد از طی مراحل قانونی به زودی شکل پیدا کند.

وی اضافه کرد: البته این را نیز باید گفت که خود منطقه ویژه اقتصادی زیرساختی برای تولید و تجارت است که امیدواریم با شکل گیری آن اتفاقات خوبی در زنجان از نظر اقتصادی بیفتد.

احمدی با بیان اینکه برای راه اندازی کامل منطقه ویژه‌ای اقتصادی چند سالی زمان نیاز دارد، عنوان کرد: باید زیرساخت‌های عمومی در این منتطقه ایجاد شود تا افرادی بتوانند در آنجا سرمایه‌گذاری کرده و تولید و دیگر مسائل را دنبال کنند.

به گزارش موج رسا، قرار است بعد از تصویب در استانهای گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه و مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، منطقه آزاد تجاری – صنعتی ایجاد شود.

همچنین در استانهای فارس (فسا)، یزد (ابرکوه، میبد)، زنجان (زنجان)، کهکیلویه و بویراحمد (گچساران)، آذربایجان غربی (سرو،‌ ارومیه)، خراسان رضوی (خواف، قوچان) لرستان (خرم‌آباد)، قزوین (تاکستان) و اصفهان (شاهین شهر)‌منطقه ویژه اقتصادی و در استان البرز (ساووجبلاغ) منطقه ویژه اقتصادی دارویی ایجاد خواهد شد.

گفتنی است که غلامرضا کاتب در نشست علنی 16 خرداد ماه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری - صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی خبر داده بود.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر