logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۶۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون امور عمرانی استاندار زنجان:

تغییر کاربری ۲۳.۵ هکتار از اراضی دولتی در زنجان/ ۲۵۰ میلیارد تومان از این تغییر کاربریها نصیب دولت شد

تغییر-کاربری-۲۳.۵-هکتار-از-اراضی-دولتی-در-زنجان-۲۵۰-میلیارد-تومان-از-این-تغییر-کاربریها-نصیب-دولت-شد

معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: در طی سالهای گذشته ۲۳٫۵ هکتار از اراضی متعلق به دولت تغییر کاربری داده شد که نزدیک ۲۵۰میلیارد تومان از این طریق به دستگاهها کمک مالی شد.

به گزارش موج رسا; جواد رحمتی امروز در نشست خبری  با اصحاب رسانه در واکنش به تخلفات مالی صورت گرفته در سازمان همیاری شهرداری زنجان اظهار داشت:طلبکار در سازمان همیاری امانمان را بریده است و اگر بتوانیم حقوق کارمندان را بدهیم هنر کرده ایم و در سازمان همیاری چیزی نمانده است که حیاط خلوت شود.

وی با بیان اینکه رسالت مطبوعات و رسانه ها  ایجاد شفافیت بیشتر و انتقال صحیح اخبار به توده مردم است،ابراز کرد: در امر توسعه استان و جذب سرمایه گذار نیازمند همراهی رسانه ها هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه های عمرانی استان زنجان از سال ۹۲تاکنون ابراز کرد: با مبالغ اندک اختصاص یافته به حوزه عمرانی تنها باید به فکر تکمیل پروژه های ناتمام باشیم چرا که میزان اعتبارات دولتی اختصاص یافته به پروژه ای عمرانی بسیار پایین بوده است

وی یکی از پرورژه های نیمه تمام را ساختمان کتابخانه ملی زنجان دانست و گفت: تکمیل این پروژه نیازمند  ۴۸میلیارد تومان اعتبار است.

این مقام مسئول تاکید کرد:کل اعتبارات عمرانی استان در طی سال جاری در صورت تخصیص صد درصدی ۲۶۹میلیارد تومان است که این رقم برای تکمیل پروژه های ناتمام رقم قابل توجهی نخواهد بود.

رحمتی تکمیل پروژه های نیمه تمام را نیازمند جذب نقدینگی از سوی جامعه و بخش خصوصی دانست و گفت: تنها در این صورت است که می توانیم پروژه هایی راکد عمرانی را به اتمام برسانیم.

وی افزود: باید تمهیداتی فراهم کنیم که افزایش سرانه از طریق بخش خصوصی محقق شود.

رحمتی ابراز کرد: مکانسیم هایی را برای جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی دنبال کردیم که اولین موضوع استفاده از ظرفیتهای قانونی بود که بتوان از طریق بندهای قانون بخشی از اعتبارات و نیاز مالی پروژه های عمرانی  را تامین کرد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به تامین ۲۵۰میلیارد تومان اعتبار عمرانی از طریق تغییر کاربری تاکید کرد:در طی سالهای گذشته ۲۳٫۵ هکتار از اراضی متعلق به دولت تغییر کاربری داده شد که نزدیک ۲۵۰میلیارد تومان از این طریق به دستگاهها کمک مالی شد.

وی با اشاره به فروش مزیده ای پروژه های عمرانی دستگاههای دولتی خاطر نشان کرد: این اجازه به دستگاه ها داده شده است که پروژه های عمرانی خود را با حفظ کاربری به فروش برسانند تا هزینه تکمیل سایر پروژه ها را تامین کنند.

وی عنوان کرد:با ایحاد کاربری های اقتصادی در  بخشی از فضاهای فیزیکی دستگاهها نیز کسب منابع مالی برای دستگاهها پیش بینی شده است که بتوانند با تغییر کاربری و کسب ارزش افزوده بخشی از هزینه های خود را برای انجام ساخت وسازهای عمرانی تامین کنند.

رحمتی یکی از پروژه های عمرانی نیمه تمام استان را دو خطه کردن راه آهن زنجان دانست و گفت: این پروژه هم اکنون بصورت فاینانس در حال اجرا است که ۳۸۵میلیارد تومان از طریق واگذاری پروژه تامین اعتبار صورت گرفته است .

وی تاکید کرد:در زمینه پروژه های سرمایه گذاری شهرداری زنجان نیز بالغ یک هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان سرمایه جذب شده است.

رحمتی خاطرنشان کرد:برای ساخت پروژه بیمارستان ولیعصر نیز قرارداد ۲۲۰میلیارد تومانی در طی سال جاری منعقد شده است.

وی میزان سرمایه ریالی جذب شده در احداث نیروگاههای برق در استان را بالغ یک هزار میلیارد تومان دانست و گفت: ساخت چهار نیروگاه با سرمایه گذاری ۹۰۰میلیون یورویی در حال انجام است.

رحمتی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تعداد طرح های عمرانی بالای ده سال در استان بدون ارائه آمار در این زمینه ابراز کرد: تعداد طرح های عمرانی بالای ده سال در استان زیاد بوده و تاکنون ۸۲طرح واگذار شده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از پروژه ها  اساسا باید تعیین تکلیف شوند و به سرانجام برسند و بیشترین تعداد پروژه های نیمه تمام متعلق به سازمان تربیت بدنی و آموزش و پرورش بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت:امسال تاکید کردیم که مدیران در واگذاری پروژه های نیمه تمام و تمام شده به بخش خصوصی مورد ارزیابی قرار گیرند چرا که  واگذاری پروژه ها به سرمایه گذار بخش خصوصی در اولویت قرار دارد.

منبع: سایت زنجانم

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر