logo
امروز : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۶۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد

کاهش 30 درصدی تلفات جاده‌ای استان زنجان

کاهش-30-درصدی-تلفات-جاده‌ای-استان-زنجان-

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از کاهش 30 درصدی تلفات جاده ای استان درحوزه برون شهری وروستایی طی دوماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش موج رسا; ایرج دست نشان صبج امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 30 درصدی تلفات جاده‌ای استان اظهار کرد: این کاهش  نتیجه نگاه و تلاش مجدانه و توجه ویژه به فرهنگ سازی در ارتقای ایمنی جاده‌ها بوده است.

وی نظارت بر ناوگان مسافربری استان را از فعالیت‌های مستمر اداره کل برشمرد و گفت: نظارت بر طرح راهداری و سفرهای تابستانی با همکاری مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل مسافری از اقداماتی است که به طور جدی دنبال می‌شود تا تلفات جاده‌ای استان در تابستان جاری به حداقل برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان موفقیت برنامه‌های کاهش تلفات رانندگی را مانند هر پدیده دیگر نیازمند نهادینه شدن دانست و ادامه داد: باید در این حیطه پیوند فرهنگی هم ایجاد شود، چرا که اولویت نخست در کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای بالا رفتن فرهنگ استفاده از جاده است.

دست نشان افزود: خوشبختانه استان زنجان از نظر فوت ناشی از ضربه به سر نه تنها در میان استان‌های مجاور بلکه در سطح کشور کمترین میزان را دارا است.

وی تاکید کرد: پایین بودن آمار تلفات ناشی از ضربه به سر بیانگر فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه استفاده از کلاه و کمربند ایمنی در میان کاربران جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه کمتر از یک دهم متوفیان تصادفات استان زنجان دانش‌آموز هستند، ابراز کرد: استان زنجان ازاین لحاظ  در کشور نیز وضعیت مطلوبی دارد، که بی‌شک اجرای موفقیت‌آمیز طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در این مهم تاثیرگذار بوده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر