logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۵۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

رسیدگی به 200 هزار پرونده دادگاهی زنجان در یک سال گذشته/ پرونده‌های تصادفاتی در زنجان رتبه چهار را دارند

رسیدگی-به-200-هزار-پرونده-دادگاهی-زنجان-در-یک-سال-گذشته-پرونده‌های-تصادفاتی-در-زنجان-رتبه-چهار-را-دارند

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به پرونده‌های تصادفی ناشی از تصادفات گفت: پرونده‌های تصادفاتی در زنجان رتبه چهار را دارند.

به گزارش موج رسا; جعفر گلمحمدی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه با اشاره به اجر و پاداش معنوی مصالحه بین مردم اشاره و اظهار کرد: باید فرهنگ مصالحه بین مردم جا افتاده و با صلح بین آنها مشکلاتشان را حل کنیم.

وی با اشاره به کثرت پرونده‌های صدمات بدنی ناشی از تصادفات اظهار داشت: در زنجان پرونده‌های صدمات بدنی ناشی از بی‌احتیاطی در قوانین رانندگی رتبه چهارم را از لحاظ کثرت دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با دعوت از علما، خیران و عموم مردم برای همکاری در کاهش تعداد پرونده‌های قضایی ابراز کرد: در بعضی کشورهای دنیا با رعایت قوانین تعداد پرونده‌های قضایی در آن کشور کاهش یافته و وکلای آن بیکار هستند، ما نیز باید دست به دست هم دهیم تا تعداد پرونده‌های قضایی در کشور را کاهش دهیم.

وی افزود: نباید همه مسئولیت‌ها متوجه دولت باشد همه ما باید احساس مسئولیت کنیم چرا که ممکن است با دخالت ما در اختلاف اطرافیانمان بدون مراجعه به مراجع قضایی مشکل آنها حل شود.

گل محمدی با بیان اینکه سال گذشته حدود 200 هزار پرونده را رسیدگی کردیم، گفت: برخی از پرونده‌ها در سه مرحله دادسرا، دادگاه فرعی و دادگاه تجدید نظر و برخی نیز در دو مرحله رسیدگی شدند.

وی با اشاره به ارتباط صمیمی والدین با فرزندان به عنوان یکی از راه‌های کاهش جرم در میان جوانان افزود: آموزش فرزندان، ایجاد رابطه صمیمی با آنها و سرزنش نکردن آنها به خاطر هر خطایی می‌تواند از بسیاری از جرم‌ها در جامعه جلوگیری کند.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲