logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۵۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

سپاه خار چشم دشمنان اسلام و ایران است/ آل سعود از صدام عبرت بگیرد

سپاه-خار-چشم-دشمنان-اسلام-و-ایران-است-آل-سعود-از-صدام-عبرت-بگیرد

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه سپاه پاسداران برای مقابله با دشمنان همواره اماده و در صحنه است گفت:سپاه خار چشم دشمنان اسلام و ایران است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام موسوی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: «آتش به اختیار»، یک تعبیرى نظامى است وقتى این تعبیر در فضاى فرهنگى و عمومى جامعه طرح مى‌‌شود، نشانگرِ وضعیتى است که در نظام هماهنگى و فعالیت فرهنگى جامعه ، در مدیریت فرهنگی کشور با همه دستگاه های عریض و طویلی که دارد کم کاری و اختلال ‌‌وجود دارد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از زمینه‌‌هاى صدور فرمان «آتش به اختیار» جابه‌‌جایى مسائل اصلى و فرعى است یعنی مسائل اصلی، فرعی و مسائل فرعی، اصلی و مهم قلمداد شود و وقتی برای کسانی  به تعبیر امام خامنه‌ای (مدظله) پخش آواز و یا آهنگی قبل از افطار و یا کنسرت و آزادی را با مفاهیم مبهم، مسئله اصلی کشور قلمداد می شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: زمان تهاجم و نفوذ نرم دشمن، غفلت مسؤولان از مسائل اصلی و عدم شناخت درست از اولویت‌‌ها، باعث می شود آسیب‌‌هاى گسترده و جدی بر نظام و انقلاب وارد شود و هزینه‌‌هاى فراوانى را بر انقلاب و کشور تحمیل‌‌کند.

وی افزود: بدنه حزب‌اللهی، اغلب می‌اندیشد که در«آن بالا» در مراکز مدیریت فرهنگی اندیشمندانی در حال طراحی برای حفظ دستاورد‌های انقلاب هستند به همین خاطر دست روی دست می گذارند و منتظرند اینها چیکار می کنند از آن طرف، دشمن بیکار ننشسته و لحظه به لحظه پیش می‌آید و تلفات می‌گیرد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: صدای فرمانده به رزمنده وسط میدان نمی‌رسد هشدار‌ها و تشرهای مکرر و پی در پی جواب نمی دهد، گاهی هشدار می دهد تهاجم فرهنگی گاهی قتل و عام فرهنگی گاهی ناتوی فرهنگی و گاهی ولنگاری فرهنگی و …. و حتی برخی پنهانی، دل به دشمن می دهند در این شرایط است که فرمان آتش به اختیار صادر می شود.

وی افزود: اگر نیروهاى انقلابى و افسران جنگ نرم در شرایط «آتش به اختیار»، بخواهند به تصمیم‌‌هاى درست بگیرند باید به اصولِ فکرى امام و فرمایشات مقام معظم رهبری و نظم و قانون‌‌گرایى توجه شود.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: در تلاش برای تضعیف مؤلفه های اقتدار نظام است وتهاجم به مولفه های قدرت در طول سالهای اخیر به شدت از سوی دشمن دنبال می شود یکی از مهمترین مولفه های اقتدار نظام تخریب نهاد انقلابی سپاه به بهانه های مختلف است و برخی هم در داخل در تکمیل پازل دشمن تلاش می کنند.

وی افزود: سنای آمریکا طرح تحریم جدید ایران را با ۹۸ رأی مثبت و ۲ رأی منفی تصویب کرد ، بر اساس این طرح در صورت تصویب در صحن سنا، دولت آمریکا ظرف مدت ۹۰ روز، باید تحریم‌های جدیدی علیه افراد و نهادهای فعال در توسعه برنامه‌های موشکی ایران تصویب کند. و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌اتهام  حمایت از تروریسم به‌طور مستقیم تحت تحریم قرار خواهد گرفت.

امام جمعه قیدار ادامه داد: پس از اقدام مجلس سناى آمریکا، ۲۶۵ عضو از پارلمان اروپا خواستند نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامى» در لیست سیاه قرار بگیرد ودر بیانیه اى که دادند ایران را به نقض حقوق بشر، متهم کردند و خواستندکه با با این کشور مقابله کنند سپاه پاسداران انقلاب اسلامى را در فهرست سیاه دهند با این ادعا که سپاه کنترل امور اقتصادى ایران را در دست دارد.

خطیب قیدار ادامه داد: اروپا و آمریکا از پاکسازى حلب و حمله به تروریستها در دیرالزور و آزادی موصل با مستشارى سپاه ناراحتند.

وی افزود: آمریکا و اروپا از نیروى هوافضاى سپاه که مواضع نیروهاى داعش مورد حمایت آمریکا وغرب را با ۶ فروند موشک ذوالفقار و قیام مورد اصابت قرار داد نارحتند.

امام جمعه قیدار اضافه کرد: امروز، سپاه خار چشم دشمنان اسلام و ایران  است و قدرت‌‌هاى مطرح جهانى مغلوب اقدامات شجاعانه و قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامى هستند و امروز قدرت سبزپوشان‌‌بى‌‌ادعا، فکر هرگونه تجاوزى را از کشور دور کرده است.

خطیب قیدار ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تمام معادلات منطقه اى، داخلى و جهانى آمریکا را درهم ریخته است‌‌.

وی افزود: اینها دشمنان را عصبانى کرده و باعث شده هر آنچه در توان دارند، براى زمین‌‌گیر کردن سپاه پاسداران بکار بکار بگیرند اما تاریخ نشان داده و آینده نیز ثابت خواهد کرد که این تدبیر شوم، جز خیال و توهم نیست و هرگز عملى نخواهد شد.

امام جمعه قیدار اضافه کرد: در صورتی که از داخل عده ای تکمیل کنند پازل دشمن نباشند و در تضعیف این نهاد مهم انقلابی تلاش نکنند

وی افزود: پس از پایان پیروزمندانه‌‌ى دفاع مقدس، رهبر معظم انقلاب اسلامى، سپاه را به شرکت در بازسازى و سازندگى کشور فرمان دادند و فرمودند: «ارتش و سپاه و نیروهاى مشمول، ضمن آن‌‌که آمادگى‌‌هاى رزمى را حفظ مى‌‌کنند، در شرایط صلح کامل، باید در خدمت آبادانى و بازسازى کشور باشند و نیروهاى مسلح، ارتش و سپاه مى‌‌توانند سهم خود را در بازسازى عمومى کشور هم ایفا کنند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: بعد این فرمان بود که قراگاه پر خیر و برکت پروژه عمرانى در حوزه‌‌هاى زیرساخت ریلى و جاده‌‌اى، سد و شبکه‌‌هاى آبى، خطوط انتقال آب، گاز و نفت و ساخت پالایشگاه مثل نگین خلیج انجام داده است.

وی افزود: متاسفانه مساعدت‌‌هاى سپاه در پروژه‌‌هاى کلان دولت با بى‌‌مهرى دولت مواجه مى‌‌شود؛ بدون هر گونه تشکر و قدر دانی مورد انتقاد قرار می گیرد در حالی که این همکارى سپاه از سر منفعت‌‌طلبى و سود شخصی نیست سپاه نه تنها براى این کارها و کمکهاى خود منتى بر سر دولتها نگذاشته و نمى‌‌گذارد که خود را منت دار تمام مردم ایران‌‌ می داند.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران

شهادت شهید بهشتی و یارانش یک انقلاب دیگر بود انقلاب سوم بود. انقلاب اول در ۲۲ بهمن پیروز شد .

وی افزود: شهید بهشتی نماد جریان شناسی است و به عنوان قطب نمای انقلاب است که در هر عصری، با معیار و میزان قرار دادن او صحیح را از نادرست، مصلح را ازمفسد، مخلص را از فرصت طلب جدا کرد.

امام جمعه قیدار اضافه کرد: یکی از کارهای ماندگار و بزرگ شهید بهشتی معماری قوه قضائیه در کشور بود و از دیدگاه اسلام منصب قضاوت ظریفترین ، حساس ترین،مهم ترین و خطیر ترین جایگاهها در جامعه است و جامعه ای رنگ سعادت می بیند که قوه قضائیه عادل ، مقتدر، توانمند ،عالم و به روز داشته باشد. چون پیش نیاز هر گونه توسعه و مایه دوام و ثبات و آرامش جامعه اجرای عدالت و امنیت است و این دو وظیفه خطیر بر عهده قوه قضائیه است.

وی افزود: آنچه در قوه قضائیه اصل و مورد انتظار مردم و مسئولان و در راس همه مقام معظم رهبری قرار دارد قضاوت عادلانه است که مجری آن قاضی است و لازمه موفقیت بیشتر قوه قضائیه سر لوحه قرار گرفتن دقت و سرعت است،طوری که تبهکاران و مفسدان در هیچ نقطه ای از جامعه احساس امنیت نداشته باشند.

امام جمعه قیدار اضافه کرد: سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع علیهم السلام توسط وهابیت و برقراری رابطه آل‏سعود خبیث حقیر با اسرائیل‏

جریان وهابیت جریان شومی است که با برنامه‌ریزی به دنبال حذف اسلام است، آنها در تلاش هستند از خود مسلمانان برای نابودی اسلام استفاده کنند.

وی افزود: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که اسلام با دخالت نظامی از بین نمی‌رود و تنها راه از بین بردن اسلام، استفاده از مسلمانان علیه مسلمانان است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: دشمن نقشه را این طور تدبیر کرده که مسلمانان به دست خود مسلمانان کشته شوند، مسلمانان باید نسبت به این نقشه شوم، هشیار باشند.

وی افزود: مأموریت حکومت آل‌‌سعود؛اسلام‌‌زدایى و خاموش‌‌کردن فریاد ملتها ست وهابیت؛ نیرنگ اجانب براى نابودى اسلام‌‌ است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ال سعود باید از صدام و امثال صدام عبرت بگیرند.

منبع اشراق 24

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲