logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۵۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

"شیت" پیشتاز روستاهای هدف گردشگری استان زنجان است/ نخستین هتل روستایی تا 2 سال آینده در شیت ساخته می‌شود

"شیت"-پیشتاز-روستاهای-هدف-گردشگری-استان-زنجان-است-نخستین-هتل-روستایی-تا-2-سال-آینده-در-شیت-ساخته-می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از ساخت نخستین هتل روستایی تا 2 سال آینده در شیت خبر داد.

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی در حاشیه جشنواره گیلاس طارم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیازهای استان در حوزه محورهای گردشگری احصا شده است، اظهار کرد: ۵۶ محور گردشگری در استان زنجان احصا شده است اما به واسطه محدودیت منابع همه اینها در یک مقطع قابل اجرا نیستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و اولویت‌های گردشگری مشخص شده است، عنوان کرد:  نخستین اولویت ما در حوزه توسعه راهها و  بهسازی زیرساختها موضوع محور کتله خور است و در حوزه روستاهای هدف گردشگری به واسطه اینکه شیت پیشتاز روستاهای هدف گردشگری ما است، شیت و ولیدر را به عنوان یک محور در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به  اینکه زیرساخت‌های حوزه گردشگری در شیت در اولویت قرار گرفته است، ابراز کرد: در سال ۹۶ مجوز ساخت نخستین هتل روستایی در سطح استان را در روستای شیت گرفتیم که کلنگ آن نیز بر زمین زده شده و تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.

وی قانون‌مند کردن فعالیت مراکز پذیرایی در مسیر این روستاها را از جمله اولویت‌های برشمرد و گفت: به واسطه استقرار مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی باید مسائل حفظ محیط زیست نیز در اولویت قرار گیرد که در این راستا شناسنامه‌دار کردن این مجموعه‌ها آغاز شده است و دو مجموعه تا به امروز مجوز دریافت کرده‌اند.

رحمتی با اشاره به اینکه سال گذشته در نخستین جشنواره هدف‌گذاری ما ۴۵۰۰ گردشگر بود بیان کرد: سال گذشته ۱۴ هزار نفرمراجعه کننده به این منطقه داشتیم که از نظر ترافیکی مشکلاتی ایجاد شد و امسال به همین دلیل مکان جشنواره را بالاتر برده و تغییر دادیم تا ظرفیت پذیرش افزایش یابد، امسال با اینکه همان جمعیت را شاهد هستیم اما از ترافیک سال گذشته خبری نیست.

وی با بیان اینکه نیازهای جاده‌ای و تعریض راه‌ها اعلام شده است، خاطرنشان کرد: امسال کارهایی در زمینه راه‌ها در این محور انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با ابراز اینکه امنیت در شهرستان طارم تاریخی است، اظهار داشت: مولفه امنیت در شهرستان طارم فراگیر بوده و عمق تاریخی دارد و نشان از وسعت دید طارمی‌ها بوده که امتیار بزرگی برای این شهرستان برای توسعه گردشگری است.

وی بیان کرد: وظیفه جشنواره فروش محصولات کشاورزی در همان مقطع نیست گرچه تاثیرگذار است اما وظیفه جشنواره معرفی یک منطقه است که محصولات نیز جزو ظرفیت‌های منطقه به شمار می‌رود.

رحمتی با بیان اینکه جشنواره گیلاس نیز همانند جشنواره آش باید نقش خود را در معرفی ظرفیت‌های منطقه ایفا کند، عنوان کرد: شناسایی نیازهای زیرساختی منطقه از جمله اهداف است که امروز با تزریق گردشگر کمبودها احساس می‌شود.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر