logo
امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۵۴۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

دولت باید در مذاکرات با توجه به منویات رهبری هوشیارانه عمل کند

دولت-باید-در-مذاکرات-با-توجه-به-منویات-رهبری-هوشیارانه-عمل-کند
امام جمعه خرمدره با اشاره به شیطنت آمریکا و صهیونیست‌ها در جریان گفت‌وگوهای هسته‌ای وین گفت: دولت امروز باید با لحاظ منویات رهبری و گرفتن تضمین‌های لازم، زمینه خروج مجدد آمریکا از برجام را از بین ببرد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با عدم رعایت شروط اعلامی از سوی ایشان در مورد برجام، نشان‌دهنده این است که عدم توجه به آرمان‌های انقلاب، اعتماد به دشمن و عجله در امضای این توافقنامه، برجام را به خسارت محض تبدیل کرد.

وی با اشاره به شیطنت آمریکا و صهیونیست‌ها در جریان گفت‌وگوهای هسته‌ای وین خاطرنشان کرد: دولت امروز باید با لحاظ منویات رهبری و گرفتن تضمین‌های لازم، زمینه خروج مجدد آمریکا از برجام را از بین ببرد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: مردم و به‌ویژه تحلیلگران سیاسی باید بدانند که دشمن در صدد است با ایجاد شوک روانی در جامعه، امتیاز بیشتری را از تیم مذاکره‌کننده بگیرد و این در حالی است که آن‌ها هم نیاز کمتری به مذاکره ندارند؛ چرا که اگر نیاز نداشتند و توانایی انجام گزینه‌های دیگر را داشتند، کوتاه نمی‌آمدند.

وی تصریح کرد: القای نهایی بودن مذاکرات و قطعی بودن توافق از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی، یکی از شگردهای ایجاد شوک روانی جهت تغییر مسیر مذاکرات مطابق با میل خودشان است.

امام جمعه خرمدره با اشاره به پیام امام خامنه‌ای به همایش نوشت‌افزار ایرانی – اسلامی گفت: نوشت‌افزارها حامل پیام‌های فرهنگی و اقتصادی هستند و تولید بومی آن یک ضرورت فرهنگی و اقتصادی بوده و نقش اساسی در ساختاری کردن اقتصادی مقاومتی در کشور دارد.

وی با اشاره به جشنواره فیلم فجر و با بیان اینکه ریل‌گذاری اصلی این جشنواره در دولت قبلی انجام شده بود، اظهار داشت: در عین حال با اصلاحات انجام‌شده از سوی دولت سیزدهم، پیشرفت‌ها و اصلاحات زیادی در ارتباط با محتوای آثار و شکل برگزاری در جشنواره فیلم امسال مشاهده شد اما به نظر می‌رسد برخی کاستی‌ها مانند اظهار نظر متهورانه و غلط یک هنرپیشه در ارتباط با ضروریات دین، نشان‌دهنده این است که دولت انقلابی، نیاز به تلاش بیشتری برای رساندن این جشنواره به جشنواره تراز انقلاب اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز خاطرنشان کرد: اصلاح آسیب‌های جمعیتی، یک ضرورت بوده و تحلیل وضعیت امروز و آینده نیز یک کار تخصصی است که تحلیل‌های غیرتخصصی، خود مهمترین آسیب این حوزه هستند.

وی با انتقاد از مخالفت‌ برخی‌ها با برنامه‌های جبران کسری جمعیت افزود: برخی‌ها در حالی در برابر سیاست درست افزایش جمعیت، مقاومت می‌کنند و آن را دخالت در زندگی شخصی قلمداد می‌کنند که خودشان همان برنامه‌ها را با شدت بیشتر در دهه‌های قبلی با هدف کاهش جمعیت دادند و آن‌ها حتی از توهین به خانواده‌هایی که بیش از 2 فرزند داشتند نیز اِبا نکردند.

امام جمعه خرمدره ابراز کرد: از صداوسیما و مسئولان فرهنگی انتظار می‌رود تلاش بیشتری در ارتباط با تحقق برنامه‌های جبران کسری جمعیت داشته باشند.

وی با تاکید بر نقش نظارتی دولت در ارتباط با کنترل تورم و تنظیم بازار گفت: دولت و نهادهای نظارتی باید با تقویت و جدیت نظارت از سویی و واردات برنج به اندازه کافی از سوی دیگر با مافیای برنج 100 هزار تومانی مقابله کنند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تاکید بر جدیت قوای سه‌گانه بر رفع نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب در عرصه خودرو و لوازم خانگی خاطرنشان کرد: دولت، مجلس و قوه قضائیه، گزارش اقدام عملیاتی خود درباره تحقق دغدغه‌های رهبر انقلاب در خصوص خودرو و لوازم خانگی را اعلام کنند.

وی در ادامه با اشاره به هجمه‌های صورت‌گرفته دشمن علیه سپاه و بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز گفت: مجموعه نیروهای مسلح و به‌ویژه سپاه، سرمایه گرانبهای نظام اسلامی هستند و مردم در برابر هرگونه تعرض به این سرمایه عزیز به شدت ایستاده و به دشمن، تودهنی محکمی در برابر این دشمنی‌ها خواهند زد.// آ

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر