logo
امروز : پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۳۸۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی استان زنجان:

بدنبال افزایش کشورهای هدف صادراتی استان زنجان هستیم

بدنبال-افزایش-کشورهای-هدف-صادراتی-استان-زنجان-هستیم
رئیس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه عمده صادرات استان به کشور ترکیه انجام می‌شود، گفت: به دنبال افزایش کشور های هدف صادراتی استان هستیم.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اهمیت ویژه کشور ترکیه در سبد صادراتی صادر کنندگان استان زنجان، اظهار کرد: عمده صادرات استان زنجان به کشور ترکیه انجام می‌شود.

وی با اشاره به سیاست‌هایی که باید اتخاذ شود که صادرات استان کاهش پیدا نکند، ابراز کرد: به نظر من باید دو روش اتخاذ کرد تا صادرات استان کاهش پیدا نکند که هم اکنون این دو روش هم در حال پیگیری است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به ارتباطات دیپلماتیک و تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه باید سعی شود این ارتباطات در حد بسیار بالایی حفظ شود، تصریح کرد: برای این امر اتحادیه صادر کنند و اتقاق بازرگانی ارتباط بسیار خوبی با سفارت ترکیه در ایران دارند.

وی با اشاره به حضور مسئولان سرکنسولگری ترکیه در استان زنجان طی چند روز گذشته عنوان کرد: مشکلات و موانع صادراتی استان را در جلسات با عوامل سرکنسولگری ترکیه در تبریز مطرح کرده ایم و پیگیری مسائل مراودات تجاری برای افزایش صادرات هستیم.

رنگرونا با بیان اینکه در دوسال گذشته نقشه راه صادراتی استان تدوین شده است و به دنبال اجرایی کردن نقشه راه صادراتی استان هستیم، افزود: یکی از برنامه ها که در ذیل نقشه راه صادراتی استان تعریف شده است افزایش سبد کالایی و افزایش کشور های هدف صادراتی است.

وی با بیان اینکه چنانچه به دنبال حفظ صادرات به ترکیه با کیفت صادراتی امروز هستیم، ادامه داد: علاوه بر کشور هایی که اکنون با استان در حال مراودات تجاری هستند کشور های دیگری را هم مورد هدف صادراتی خود قرار دادیم که کالاهای استان زنجان می تواند در آن کشور ها مصرف شود و بازار مصرف خوبی برای کالا های استان هستند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی استان زنجان، تصریح کرد: به شدت به دنبال این هستیم تا با کشور هایی که مراوده کمی داشتیم یا اصلا مراودات تجاری نداشتیم، مراودات تجاری را در این کشور ها دنبال کنیم و این کشور را به کشور های هدف صادراتی استان اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث رایزن های اقتصادی استانی نیست و این موضوع کشوری است، خاطر نشان کرد: از طرف سازمان توسعه تجارت افرادی به عنوان رایزن اقتصادی در کشور های مورد هدف برای ماموریت اعزام می شوند.

رنگرونا با بیان اینکه اکنون بیشتر از 5 رایزن اقتصادی در خارج از کشور نداریم افزود: یکی از برنامه های سازمان توسعه تجارت و درخواست بخش خصوصی افزایش تعداد رایزن های اقتصادی در کشور های هدف صادراتی است.//ک

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۸
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۷
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳