logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۱۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

توپ بیکاری را نباید تنها به دروازه قوه مجریه شوت کرد/ آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار باشد

توپ-بیکاری-را-نباید-تنها-به-دروازه-قوه-مجریه-شوت-کرد-آموزش‌های-مهارتی-متناسب-با-نیاز-بازار-کار-باشد

استاندار زنجان در یک اظهار نظری در مورد بیکاری گفت: تنها نباید توپ بیکاری را به دروازه قوه مجریه شوت کرد.

به گزارش موج رسا; اسد اله درویش امیری امروز در حاشیه بازدید از کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای زنجان با اشاره به اینکه در یک استانی مانند استان زنجان که بخش اول توسعه آن صنعت و معدن بوده و بخش دوم آن کشاورزی است همه این بخش‌ها در کنار هم آموزش داده می‌شود اظهار کرد: این یک کار شایسته و ارزشمندی در استان زنجان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید با صبر و حوصله دانش‌ها به دانش آموختگان انتقال داده شود تصریح کرد: هر قدر تجربیات در این مراکز به نیرو‌های کار و جوان جامعه انتقال داده شود کمک زیادی در اشتغال جوانان انجام می‌‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه این آموزش‌ها برای جذب جوانان در بازار کار بسیار موثر است افزود: دانش آموختگان ما فراوان بوده و فارغ التحصلان زیادی داریم و سالانه بیش از 20 هزار فارغ التحصیل وارد جامعه می‌شوند همه اینها باید دوره‌های مهارت‌ آموزی لازم را ببینند.

وی افزود: هر چقدر فارغ التحصیلان دانشگاهی ما در رشته‌های فنی و غیر فنی به بازار کار وارد می‌شوند اگر مهارت لازم را در عمل ببینند در محیط کار موفق‌تر هستند.

درویش امیری اظهار کرد: اگر دانش آموختگان ما مهارت‌های لازم را نداشته باشند قطعا در خط تولید با مشکل مواجه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این مجموعه جمع آوری شده در فنی و حرفه‌ای سرمایه ملی کشور بوده و در راستای یک سیاست کاری و برنامه ریزی در کشور تدوین و راه اندازی شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در گزارش‌های ارائه شده 3 میلیون و 700 هزار نفر ساعت در فنی و حرفه‌ای زنجان سقف برنامه این سازمان بوده است ابراز کرد: با این وجود 4 میلیون 200 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در استان زنجان دیده‌اند.

وی افزود: باز هم باید دامنه جذب مهارت آموزان را گسترده‌تر کرده و در این رابطه برنامه‌های بیشتری در سطح استان داشته باشیم.

درویش امیری ابراز کرد: باید از این امکانات و ثروت ملی در افزایش مهارت آموزان به نحو احسن استفاده شود.

وی ابراز کرد: ما در این بخش هر قدر هزینه کنیم سود است و به سرمایه‌های ملی کمک می‌کند و ما اگر نیرو‌ی کار آزموده و مهارت دیده را در بخش تولید بکار بگیرم باعث افزایش و ارتقای کیفیت تولید در سطح استان می‌شود.

استاندار زنجان گفت: افرادی که دوره‌های آموزش بلند مدت مهارت آموزی را می‌بینند باید در اولویت جذب کار قرار گیرند و این امر در دستور کار شورای اشتغال استان نیز قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: جذب مهارت آموزانی که در فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند در اولویت جذب در واحد‌های تولیدی استان قرار می‌گیرند.

درویش امیری افزود: بخشی نیز باید در کارگاه‌های بخش‌های خصوصی مشغول بکار شوند.

وی با اشاره به اینکه بیکاری یکی از معضلات امروز ما در کشور بوده است افزود: در بحث بیکاری نیز در انتخابات خیلی مانور داده شد اما صادقانه می‌گوییم و صادقانه می‌پذیریم که بیکاری یکی از معضلات جامعه و کشور ما بوده و باید برای رفع این مشکل دست به دست هم دهیم.

استاندار زنجان افزود: حل مشکل بیکاری تنها متوجه قوه مجریه نیست همه قوا، بخش‌ها و همه ارکان نظام برای حل مشکل بیکاری دخیل هستند.

وی با بیان اینکه در حل مشکل بیکاری نباید توپ را به دروازه قوه مجریه شوت کنیم افزود: یکی از راههایی که ما می‌توانیم بخشی از بیکاری را حل کنیم آموزش مهارت مورد نیاز بازار کار است.

درویش امیری با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی لازم را باید افزایش دهیم تا شاهد کاهش بیکاری در جامعه شویم اظهار کرد: برخی از واحد‌های تولید اظهار می‌کنند که افراد مهارت دیده در استان برای جذب در خط تولید نداریم.

وی گفت: به نظر بنده یک کارگر ساده نیز باید در یک جامعه توسعه یافته که به سمت افزایش تولید و بالا بردن کیفیت تولید در جامعه است باید مهارت لازم را ببیند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نوعی پرورش و کار آفرینی است گفت: ما وقتی که جوانان را جمع می‌کنیم در رشته‌های مختلفی که در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند به کار آفرینی در سطح استان کمک زیادی می‌شود.

//ع

انتهای خبر/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰ ]
انگیزه وابتکار برای رفع بیکاری در دولت وجود نداشته وندارد که توپ آن را به دولت پاس دهند بیکاری نه توپ بادکنک در هوا آواره شده است که همه با آن بازی می کنند
فرم ارسال نظر