logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۰۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان:

70 درصد مصرف انژری در استان زنجان در بخش مولد صنعتی و کشاورزی است

70-درصد-مصرف-انژری-در-استان-زنجان-در-بخش-مولد-صنعتی-و-کشاورزی-است

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان با اشاره به تامين برق واحدهاي مولد صنعتي و كشاورزي گفت: بيش از 70درصد مصرف انرژي استان زنجان در بخش مولد صنعتی و کشاورزی بوده است.

عادل كاظمي در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: شعار سال96 اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برخاسته از نکته‌سنجی، آينده‌نگری و تدبيری هوشمندانه مقام معظم رهبری است كه اين شركت به عنوان راهبردی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه زيرساخت‌هاي صنعت برق به منظور سرمايه گذاري در بخش توليد و اشتغال در سطح استان‌، سرلوحه فعاليت‌هاي خود در امسال قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در گزارشي با موضوع  " نقش ما در پيشبرد شعار سال اقتصاد مقاومتي ،توليد-اشتغال " به شعال سال توجه ویژه‌ای شده است، گفت: اين شركت در سال جاري توانسته است با برنامه‌ريزيهاي مدون گامهاي موثر و بلندي در راستاي پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و استراتژي‌هاي وزارت نيرو و شركت مادرتخصصي توانير بردارد.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان در بخش تامين برق واحدهاي مولد صنعتي و كشاورزي كه بيش از 70درصد مصرف انرژي استان را به خود اختصاص داده اند و علاوه بر اشتغال مستقيم 1000 نفر از پرسنل رسمي، قراردادي وپيمانكاري؛  جذب 18 نفر از جوانان تحصيلكرده  نيز از طريق آزمون سراسري در سال جديد از برنامه‌هاي اين شركت در تحقق بندهاي اقتصاد مقاومتي توليد- اشتغال است.

وي خاطرنشان كرد: واضح است كه فعاليت هيچ واحد صنعتي بدون برق ميسر نیست چرا كه صنعت برق از جمله زيربنايي ترين بخش توسعه كشور است و اكثر سرمايه گذاران از شروع فعاليت تا مراحل بعدي وابسته به برق هستند.

کاظمی با بیان اینکه اين شركت نيز تمام سعي و اهتمام خود را در جهت ارائه برق مطمئن وپايدار به سرمايه گذاران در بخش صنعت وكشاورزي بكار بسته و توانسته  است افزود: در سال گذشته 400 مورد انشعاب جديد برق مراكز توليدي و صنعتي را تامين شد.

وی ابراز کرد: همچنين عليرغم وجود محدوديت‌هاي مالي‌، در خصوص تقسيط 200 ميليارد ريال هزينه انشعاب واحدهاي صنعتي‌، توليدي و كشاورزي مساعدت‌هاي خوبي انجام شده است.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان افزود‌: با هدف توسعه واحدهاي توليدي بومي در استان و اشتغال جوانان تحصيلكرده‌، اين شركت با مشاركت  60 درصدي پرسنل شركت توزيع برق‌،‌ 10درصد بازنشستگان صنعت برق استان و 30درصد شركت سرمايه گذاري كاركنان صنعت برق زنجان-قزوين‌، اقدام به تاسيس شركت تعاوني آبادگران با موضوعيت انجام همه فعاليت هاي پيمانکاري برق‌؛ توليد ، خريد و فروش تجهيزات مرتبط با صنعت برق کرده است.

وی بیان کرد: اين شركت با بهره گيري از توليدات داخل استان و نيروهاي انساني بومي توانسته است پروژه هايي از جمله توليد تابلوهاي هوشمند سكسيونر‌هاي كنترل از راه دور‌، سرويس و تعمير ترانسفورماتور‌، توليد پايه هاي روشنايي معابر با طرح جديد با هدف زيباسازي مبلمان شهري‌، تامين برق سايت مصالح فروشان، تامين برق فاز 7 و 8 گلشهر و و احداث روشنايي معابر بلوار سروش رفاه وچند طرح در دست مطالعه را انجام دهد‌.

کاظمی خاطرنشان كرد: در كنار ايجاد اشتغال مستقيم، اينشركت در راستاي انجام ماموريت و رسالت اصلي خود در خصوص برقرساني به مردم استان و نگهداري شبكه و ارائه برق پايدارو مطمئن‌، با فروشندگان و سازندگان تجهيزات برقي  معاملات بازرگاني زيادي دارد كه تنها درسال گذشته  300 ميليارد ريال حجم معاملات با توليد كنندگان داخلي بوده است.

وی بیان کرد: نقش بسزايي در اشتغال زايي شركت‌هاي ياد شده دارد. گفتني است در سال95 با بكار گيري 100 شركت پيمانكاري نيز پروژه هايي به ارزش 270ميليارد ريال در قالب پروژه هاي توسعه و اصلاح شبكه هاي توزيع برق استان اجرا شده است كه سهم بسزايي در فعاليت جوانان مستعد دارد.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر