logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۹۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وقتی قانون در مدار نیست؛

تخریب چهره شهر زنجان با تبلیغات کاندیداها/ از چهره های بزک کرده تا نقض آشکار قانون در شهر

تخریب-چهره-شهر-زنجان-با-تبلیغات-کاندیداها-از-چهره-های-بزک-کرده-تا-نقض-آشکار-قانون-در-شهر-

تبلیغات گسترده و بی قانون توسط کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا موجب شده تا چهره شهر زنجان به شدت تخریب شود.

به گزارش موج رسا؛چند روزی است که با آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، چهره شهرها و روستاها بیش از پیش انتخاباتی شده است و برخلاف تبلیغات انتخابات ریاست‌ جمهوری که بخش اعظم آن از طریق صدا و سیما انجام می‌شود، نامزدهای انتخابات شوراها از روش ‌های سنتی از جمله نصب پوستر در سطح شهر در تکاپوی جلب‌ نظر مردم شهر و روستای محل سکونت خودد هستند.

تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از پنجشنبه گذشته آغاز شده است و آنها هم همچون نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری تا صبح پنجشنبه فرصت دارند به تبلیغ و تبیین برنامه‌ های خود بپردازند.

البته برخلاف انتخابات ریاست‌ جمهوری که فقط هشت نامزد دارد، نامزدهای انتخابات شوراها بسیار زیادند و فقط در حوزه انتخابی تهران، نزدیک به 280 نامزد وجود دارند، از همین ‌رو تبلیغات نامزدها نیز با تنوع و کثرت بیشتری همراه است.

در این انتخابات نامزدهایی از جریان ‌های اصولگرا و اصلاح‌ طلب حضور دارند و عده ‌ای نیز به صورت مستقل در این رویداد سیاسی حضور یافته ‌اند، اما هر چه به روز انتخابات نزدیک ‌تر می ‌شویم، نامزدها سعی می ‌کنند با پیوستن به یک ائتلاف، انتخاب را برای مردم راحت ‌تر کنند.

تشکل ‌ها و گروه ‌های سیاسی و صنفی هم متناسب به خط‌ مشی خود ائتلاف ‌هایی را برای انتخابات شوراها تشکیل داده‌ و فهرست ‌های انتخاباتی را معرفی کرده ‌اند.

البته در حالی تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا از چند روز گذشته آغاز شده است که نقض قانون فصل مشترک بیشتر کاندیداها محسوب می شود.

در سطح شهر کاندیداها به هر نحوی که می توانند اقدام به معرفی خود و تخریب دیگران می کنند، سطح شهر و آسمان شهر زنجان این روزها در تسخیر کاندیداهایی است که تلاش می کنند به هر نحو ممکن پیروز انتخابات باشند.

قانون شکنی در اندازه پوسترها ها بنرها و استندهای تبلیغاتی به خوبی دیده می شود علاوه بر آن قانون شکنی در اجازه ندادن تردد به مردم در خیابان های کوچک شهر زنجان موجب بروز ترافیک سنگین در مرکز شهر زنجان و مکان هایی همچون اسلام آباد و نجف آباد که مرکز اصلی تبلیغات کاندیداها است، شده است.

در منطقه اسلام آباد و منطقه مشهورتر آن 20 متری حتی جا برای سوزن انداختن نیست، تزئین ماشین کاندیداها با عکس ها و تبلیغات و اجازه ندادن تردد به سایر افرادی که برای کار مراجعه می کنند،موجب ایجاد ترافیک سنگین در این منطقه شده است.

در برخی مواقع کار به دعوا بین طرفداران کاندیداها و مردم می کشد و در این چند روز اتفاقات ناگواری رخ داده است.

در مناطق مرکزی شهر زنجان که به خودی خود کشش ترافیک عصر زنجان را ندارد، تبلیغات گسترده کاندیداها موجب شده تا ترافیک در این مکان ها نیز به معضلی برای مردم تبدیل شود.

استفاده از فرصت اعیاد شعبانیه و پخش شیرینی و شکلات و شربت کار رفتگران شهرداری را به شدت افزایش داده است در واقع مکان های تبلیغات به تلی از زباله های ریخته شده توسط مردم تبدیل شده و چهره شهر را بسیار نازیبا کرده است.

تبلیغات کاندیداها در قالب پوسترهای کوچک نیز به افزایش کثیفی شهر و افزایش زباله ها کمک کرده است،در کنار همه بی مسئولیتی ها کاندیداها و طرفداران آنها، پاره کردن بنرهای تبلیغاتی رقبا از دیگر اقدامات ناشایست برای جذب رای مردم است.

یکی از کسبه منطقه اسلام آباد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: این منطقه فقط در زمان انتخابات مورد توجه کاندیداها است و در طول سال اعضای شورا که رای خود را از این منطقه جمع کرده اند به هیچ وجه دیده نمی شوند تا حداقل مشکلات مردم با بشنوند.

مهدی سلطانی با بیان اینکه متاسفانه این روزها این منطقه با ترافیک شدیدی مواجه است، ادامه داد: بی اخلاقی از سوی بیشتر ستادهای انتخاباتی دیده می شود.

وی گفت: مردم در حال حاضر مشکلات بسیاری دارند که باید کاندیداها در برنامه های خود راهکار عملی برای رفع آن داشته باشند نه اینکه صرفا به خواسته های خود توجه کنند.

خلاصه اینکه همانند سایر شهرهای کشور بی قانونی از سوی کاندیداها موج می زند و این امر موجب ناراحتی مردم شده است.//ن

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر