logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۲۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان:

قاچاق حجم زیادی از اقتصاد کشور را اسیر خود کرده/استفاده نکردن از مدیران توانمند و انقلابی پاشنه آشیل تولید است

قاچاق-حجم-زیادی-از-اقتصاد-کشور-را-اسیر-خود-کرده-استفاده-نکردن-از-مدیران-توانمند-و-انقلابی-پاشنه-آشیل-تولید-است

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با تاکید بر جلوگیری از واردات کالاهای غیرضرور و مبارزه با قاچاق کالا گفت: قاچاق حجم زیادی از اقتصاد کشور را اسیر خود کرده است.

سیدمرتضی خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه دغدغه اصلی مقام معظم رهبری موضوع اقتصادی است، اظهار داشت: ایشان راه برون رفت از چالشهای اقتصادی را همانطور که بارها تاکید فرموده‌اند، در اقتصادی مقاومتی می‌دانند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید داخلی و افزایش اشتغال خاطرنشان کرد: اقتصاد بر پایه تولید و اشتغال مفهوم پیدا می‌کند و تکیه بر تولید داخلی نیز نیاز به یک نهضت همگانی برای حمایت از تولید داخلی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با تاکید بر جلوگیری از ورود کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، گفت: فرهنگ‌سازی استفاده از تولید داخلی و جلوگیری از واردات غیرضرور باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده نکردن از مدیران توانمند و انقلابی و باانرژی پاشنه آشیل تولید است، ابراز کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری کسانی که نشاط و انگیزه لازم را برای مدیریت بخش تولید دارند، باید به کارگیری شوند.

خاتمی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با قاچاق کالا خاطرنشان کرد: قاچاق در کشور حجم زیادی از اقتصاد را اسیر خود کرده است، راه مبارزه با قاچاق به این معنی نیست که با موارد جزئی و در سطح عرضه مبارزه کنیم بلکه باید جلوی کانتینرهای قاچاق را در مبادی ورودی بگیریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم اراده کافی در مسئولان اجرایی ذیربط شکل گیرد تا بتوانند از ورود کالاهای قاچاق به صورت انبوه جلوگیری کنند تا ما بتوانیم در عمل به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی به صورت جهشی رو به جلو حرکت کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با اشاره به عملکرد مسئولان اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: عمکردها در برخی بخشها و وزارتخانه‌ها چندان مطلوب نبوده و یقینا در در ادامه مسیر باید اصلاح و بازسازی انجام شود.

وی با بیان اینکه قدمهایی در مسیر اصلاح و بازسازی برداشته شده است، عنوان کرد: هرچند این اصلاح و بازسازی با تاخیر انجام شده اما کارهای مثبتی در این زمینه در سال ۹۵ انجام شده است.

خاتمی با بیان اینکه نیاز است در مدیریت‌ها به خصوص در مدیریت بخش تولید تجدید نظر انجام شود، گفت: تلاشها و اقدامات باید در راستای اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و ایجاد اشتغال باشد.

وی با اشاره به عملکردمجموعه استان زنجان در حوزه اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از ورود کالاهای غیرضرور ابراز کرد: واردات کالاهای غیرضرور در استان نیز تابعی از متغیر کل کشور است و چیزی غیرمتعارف‌تر و غیرمتوازن‌تر از کشور در استان مشاهده نمی شود.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر