logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۰۸۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

مطبوعات نقش مؤثری در پویایی و شتاب بخشی جامعه دارند/ زنجان استانی فعال در حوزه فرهنگی

مطبوعات-نقش-مؤثری-در-پویایی-و-شتاب-بخشی-جامعه-دارند-زنجان-استانی-فعال-در-حوزه-فرهنگی

معاون استاندار زنجان گفت: مطبوعات نقش مؤثری در پویایی و شتاب بخشی جامعه دارند و باید به این قشر توجه ویژه ای شود.

به گزارش موج رسا; اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان زنجان با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان دیدار کردند. در این دیدار، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان به نقش مطبوعات در آگاه­سازی جامعه اشاره کرد و گفت: نقش مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی همچنان نقشی پر رنگ است.

 خدابخش مرادی نافچی با بیان این که ممکن است در تحقق مأموریت­ها و یا به لحاظ ملاحظات مالی دستگاه­ها به صورت مقطعی مشکلاتی ظهور و بروز کند ولی این امر نقش مطبوعات در حوزه اطلاع­رسانی، آگاه­سازی، امیدآفرینی، اعتماد آفرینی و ایجاد پویایی و نشاط و آرامش در جامعه را نفی نمی­کند.

 وی گفت: مطبوعات از گذشته نقش مؤثری در پویایی و شتاب بخشی جامعه در حوزه­های مختلف داشته­اند و ما از گذشته بخش زیادی از اطلاعات خود را از روزنامه­ها گرفته­ایم و قلم روزنامه­نگاران برای همه قابل احترام بوده است.

مرادی با بیان این که استان زنجان استانی فعال در حوزه فرهنگی است، اظهار داشت: سطح سواد عمومی در استان زنجان بالای 90 درصد است، همچنین زنجان دومین استان در میزان مطالعه در کشور است و مردمی بانشاط و شاد دارد که این­ها نشان از عمق فرهنگی مردم این استان دارد. معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: نوع ادبیاتی که جوان ما، مطبوعاتی ما، مدیر ما، شهروند ما در کلامش استفاده می­کند نشان دهنده­ی عمق فرهنگی این استان است و در آفرینش این فضا، اصحاب قلم نقش مؤثری داشته­اند.

 این مقام مسئول رویکرد مدیریت جدید استان را حرکت برنامه­ای، اعلام  اولویت کاری و تدوین  برنامه عملیاتی اعلام کرد و اظهار داشت: تلاش می­کنیم مدیران را از پشت میزنشینی به ارتباط نزدیک و حضور میدانی در میان مردم ببریم.

 وی در پایان سخنان خود از مدیران دستگاه­های اداری خواست تا تولید خبر کرده و عملکرد خود را از طریق رسانه­های استان برای مردم بیان کنند. همچنین روابط عمومی دستگاه­های اداری و اجرایی تعامل خوبی با مجموعه رسانه و مطبوعات داشته باشند.

در این دیدار، اعضای هیأت مدیره­ خانه مطبوعات استان زنجان مشکلات رسانه­های استان را مطرح کردند. عدم رعایت عدالت در توزیع اگهی­های دولتی، قطع اشتراک نشریات استانی و کشوری از سوی ادارات، عدم همکاری مسئولان روابط عمومی برخی ادارات دولتی با رسانه­ها، گرانی کاغذ و چاپ و ... ازجمله مشکلات مطرح شده بود.

در پایان این جلسه مقرر شدجلسات فصلی با حضور اعضای هیأت مدیره خانه، معاون سیاسی استاندار، معاون فرهنگی رسانه­ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تناسب نیاز مدیر یک دستگاه اجرایی در جهت حل مشکلات رسانه­های استان برگزار شود.//ن

انتهای خبر/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ]
آقای معاون محترم استاندار استان زنجان در زمینه فرهنگ فعال نشان داده می شود صد درصد فعالیت های فرهنگی کمتر از 5 درصد ایده انتقال وتاثیر مناسب دارد
فرم ارسال نظر