logo
امروز : جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۹۳۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر خبر داد:

صدور پروانه تولید انفرادی در حوزه صنایع‌دستی

صدور-پروانه-تولید-انفرادی-در-حوزه-صنایع‌دستی-
رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی شهرستان ابهر گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۶۵ پروانه تولید انفرادی در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی در شهرستان ابهر صادر شده است.

امیر علیمحمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال ۶۵ پروانه تولید انفرادی صادر و ۳۵ پروانه دیگر تمدید شده است.

بیشتر بخوانید

وی خاطرنشان کرد: این تعداد مجوز برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرآیند تولید و توانایی ساخت محصول در یکی از رشته‌های صنایع‌‌دستی بوده‌اند، صادر و تمدید شده است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی شهرستان ابهر ادامه داد: پروانه تولید انفرادی برای هنرمندانی است که برای خود، اشتغال خانگی ایجاد کرده و در کارگاه‌های فعال خانگی خود محصولات صنایع‌‌دستی تولید و از طریق بازاریابی، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها به فروش می‌رسانند.

وی با بیان اینکه یکی از این فروشگاه‌ها افتتاح خانه هنرمندان ابهر است، گفت: در این فروشگاه انواع محصولات صنایع‌دستی در آن ارائه و به فروش گذاشته شده است که با این کار توانستیم گوشه‌ای از حمایت خود را در این حوزه به مردم معرفی کنیم، این خانه هنرمندان متعلق به تمام هنرمندان شهرستان بوده و همه می‌توانند نمونه‌هایی از محصولات تولیدی خود را در این مکان به نمایش بگذارند.

علیمحمدی افزود: پروانه تولید کارگاهی به آن دسته از هنرمندانی اختصاص دارد که در کارگاه خود حداقل یک نفر را مشغول به فعالیت کرده‌اند و محصولات صنایع‌ دستی را به‌ صورت عمده تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مجوزها برای صنعت‌گران فعال در رشته‌های سفال‌گری، تولیدات مصنوعات چرمی، البسه‌محلی، تولیدات خراطی چوب، گلیم‌بافی، قلم‌زنی ، نقاشی روی سفال و سایر رشته‌ها صادر شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر