logo
امروز : پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۹۲۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان:

امام سجاد (ع) بزرگ‌ترین مُبَلغ قیام عاشورا بود

-امام-سجاد-(ع)-بزرگ‌ترین-مُبَلغ-قیام-عاشورا-بود
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه دعاهای امام سجاد(ع) مبارزه‏‌ای آرام ولی ریشه‌کن کننده دشمن به شمار می‏‌رفت گفت: ایشان بزرگترین مُبَلغ قیام عاشورا بود.

وهاب صبحی‌ایالویی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: قیام عاشورا یکی از اثر‌گذارترین و مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در محرم سال 61 هجری قمری واقع شد. 

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: در ظهر عاشورا و در کربلای‌معلی امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایشان به شهادت رسیدند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه امام سجاد (ع) نیز در کربلا حضور داشتند گفت: اما ایشان به علت بیماری نتوانستند در مقابل دشمنان بجنگند ولیکن در به ثمر نشستن خون شهدا کربلا نقش ویژه‌ای داشتند. 

وی افزود: حضرت زین‌العابدین (ع) فرزند برومند امام حسین (ع) هستند که در سال ۳۸ هجری به دنیا آمدند.

 صبحی تصریح کرد: ایشان همانند دیگر امامان معصوم از اخلاق برجسته‌ای برخوردار بودند و همچنین از نظر علمی سرآمد زمان خود بودند.

وی با تاکید بر اینکه امام سجاد (ع) با توجه به مصلحت الهی در واقعه عاشورا بیمار شدند گفت: همین بیماری باعث شد که ایشان در واقعه کربلا به شهادت نرسند و ذخیره امامت باقی بماند تا شیعه بی‌رهبر نباشد.

 مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان ادامه داد: بعد از حادثه عاشورا اسرا به کوفه و سپس به شام فرستاده شدند و امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در فرصت‌هایی که به وجود می‌آمد سخنرانی کردند و پیام کربلا را به همگان رساندند.

وی با اشاره به اینکه آن‌ها مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان و ظلم‌هایی که دشمنان یزیدی در حق ایشان انجام دادند را بیان کردند گفت: این افشاگری‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) توطئه یزید که خواری اهل‌بیت بود را خنثی کرد و قضیه به سود اهل‌بیت تغییر کرد. 

صبحی اذعان کرد: امام سجاد (ع) در طول زندگی از روش‌های مختلفی استفاده کردند تا واقعه جان‌سوز کربلا به فراموشی سپرده نشود‌.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات آثار و پیامدهایی به همراه داشت گفت: از جمله می‌توان به تنفر مردم از امویان، قیام مختار، توابین و قیام‌های مختلفی که نشأت گرفته از قیام امام حسین(ع) بودند را اشاره کرد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان ابراز کرد: امام زین‌العابدین (ع) نقش زیادی در شناساندن چهره پلید اُمویان به جامعه اسلامی داشتند و از چهره اُمویان پرده برداشتند.

وی با بیان اینکه در زمان امامت حضرت زین‌العابدین (ع) که جو خفقانی از سوی دستگاه اُموی در جامعه به وجود آمده بود افزود: ایشان نمی‏‌توانستند اقدام صریحی علیه نظام کنند و در عرصه دعا وارد مبارزه شدند.

صبحی عنوان کرد: دعاهای امام سجاد(ع) مبارزه‏‌ای آرام ولی ریشه‌کن کننده با دشمن به شمار می‏‌رفت.

وی با تاکید بر اینکه ایشان بزرگ‌ترین مُبَلغ قیام عاشورا بودند گفت: امام سجاد (ع) با سخنرانی و خطبه‌های آتشین خود توانستند نهضت حق‌طلبانه سالار شهیدان را از تحریف حفظ کنند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان اذعان کرد: هدف امام سجاد (ع) از خواندن این خطبه‌ها، تلاش برای روشنگری مردم و پرده‌برداری از چهره منفور بنی‌امیه بود.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) با مواضع به موقع و با توجه به شرایط خاص زمان خود تمام اهداف قیام امام حسین (ع) را در دوره اسارت و پس از آن تبیین و استمرار مسیر هدایت را با امامت استوار کردند.

صبحی با اشاره به اینکه حضرت زین‌العابدین (ع) از پشتوانه مردمی بزرگی برخوردار بودند و در دل مردم جای داشتند گفت: محبوبیت امام نزد مردم خواب راحت را از چشم امویان ربوده بود.

وی ابراز کرد: ولیدبن‌عبدالملک که جانشینی رسول خدا (ص) را در سر می‌پروراند تصمیم به کشتن امام گرفت و سمی کُشنده برای حاکم مدینه فرستاد تا آن را به امام سجاد (ع) بخوراند، حاکم مدینه نیز این جنایت را مرتکب شد و امام را مسموم کرد و ایشان بدین صورت به شهادت رسیدند. 

حضرت زین‌العابدین (ع) پس از تشییع باشکوه مردم مدینه، در بقیع به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر