logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۸۷۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر آفرین‌واره در زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

دومین آفرین‌واره بین‌المللی راوی عشق برگزار می‌شود

دومین-آفرین‌واره-بین‌المللی-راوی-عشق-برگزار-می‌شود
دبیر آفرین‌واره در زنجان گفت: فراخوان دومین آفرین‌واره بین‌المللی فیلم و عکس راوی عشق در زنجان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

فرید احدیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم مردم مسلمان از اقصی نقاط کشور در ماتم سید‌الشهدا (ع) عزاداری می‌کنند اظهار کرد: در این ایام مردم پایتخت شور و شعور حسینی با برگزاری مراسم اعلان عزا در مساجد و تکایای سطح شهر، به استقبال ماه عزای امام حسین (ع) می‌روند. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه همه ساله طبق رسوم گذشته مردم با عشقی که با امام حسین (ع) دارند در این عزاری عمومی حضور گسترده دارند ادامه داد: شهر زنجان به لحاظ نوع عزاداری منحصر به فرد خود در مراسم‌های خاص «یوم العباس و یوم الزینب» که با اجتماع چند صد هزاری نفری مردم سوگوار همراه است و از اواخر دهه ۱۳۸۰ زنجان در فرهنگ عاشورایی به پایتخت شور و شعور حسینی معروف و مشهور شد.

 دبیر آفرین‌واره در زنجان عنوان کرد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی بر خود وظیفه می‌دانیم ضمن انعکاس شکوه و جلوه‌های خاص عزاداری مردم پایتخت شور و شعور حسینی به جهانیان، این حرکت عظیم را ثبت و ماندگار کنیم.

احدیان ابراز کرد: بخش‌های آفرین‌واره در فیلم و عکس تنظیم شده است که فیلم  ۱۰۰ ثانیه‌ای در قالب مستند، داستان، عکس، حرفه‌ای با دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای و پویش مردمی عکاسی با تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: موضوعات آفرین‌واره عبارت است از فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای، عکس از دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان (یوم‌العباس ۸ محرم)، دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان (یوم‌الزینب ۱۱ محرم)، قربانگاه ، نذورات، کودکان حسینی در دسته‌های عزاداری، حسینیه‌ها و روضه‌های خانگی، تعزیه‌های ارمغانخانه و سجاس‌رود، نماز ظهر عاشورا ، شیرخوارگان مد نظر است.

دبیر آفرین‌واره در زنجان افزود: نشانی دبیرخانه آفرین‌واره زنجان، خیابان زینبیه غربی، جنب مسجد زینبیه اعظم زنجان، شماره ۳۴/ کدپستی: ۶۵۱۸۱-۴۵۱۸۶ است و جهت ارتباط با ما شماره تماس دبیرخانه ۰۹۱۹۰۶۰۳۷۳۵، پیام رسان ایتا دبیرخانه ۰۹۱۹۰۶۰۳۷۳۵و سایت دبیرخانه www.noorolanvar.com است.

 احدیان عنوان کرد: اطلاع‌رسانی پیرامون این آفرین‌واره را به عنوان رویدادی رسمی در حوزه «تصویر فرهنگ عاشورا» به شکل رسمی در سطح کشور آغاز شد و از تاریخ 23 تا 30 تیر ماه 1403 مهلت ارسال آثار در نظر گرفته شده است.     

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر