logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۸۴۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی خدابنده خبر داد:

نظارت ۴ گروه دامپزشکی در خدابنده

نظارت-۴-گروه-دامپزشکی-در-خدابنده-
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خدابنده گفت: چهار گروه ثابت و سیار دامپزشکی امروز بر ذبح دام‌ها در سطح شهرستان نظارت خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» به نقل از نسیم اشراق، اسماعیل منصوری با تبریک عید سعید قربان و دهه ولایت اظهار کرد: در راستای تامین سلامت مصرف‌کنندگان گوشت دام‌های قربانی و ارتقای بهداشت عمومی چهار اکیپ دامپزشکی در روز عید قربان به همراه ناظر شرعی نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی عید سعید قربان در شهر قیدار و قصابی‌های روستاهای حصار و زواجر را به صورت رایگان انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه چهار گروه ثابت و سیار دامپزشکی در روز عید قربان بر ذبح دام‌ها در سطح شهرستان نظارت خواهند داشت افزود: همشهریان به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک خطرناک بین انسان و دام از مصرف گوشت قرمز تازه خودداری کنند و حتما گوشت را به مدت ۲۴ ساعت و آلایش خوراکی شامل جگر و دل را به مدت ۷۲ ساعت در یخچال در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد نگهداری و سپس مصرف کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خدابنده ادامه داد: مردم در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۴۲۲۰۷۶۵ و ۳۴۲۲۱۵۱۲ تماس بگیرند.

وی به مردم توصیه کرد که دام‌های مورد نیاز خود برای مراسم گوناگون از جمله عید قربان را حتما از مراکز مورد تایید دامپزشکی، تهیه کنند چراکه در این مراکز دام ‌ها قبل از عرضه، مورد معاینه، واکسیناسیون و سم‌پاشی قرار می‌گیرند.

منصوری یادآور شد: بهترین مکان برای ذبح، کشتارگاه است اما اشخاصی که مایل به قربانی کردن یا ذبح دام باشند، لازم است به نکات بهداشتی توجه کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر