logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۸۴۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خبر داد:

لزوم ایجاد بازار محصولات صنایع‌دستی در ابهر

لزوم-ایجاد-بازار-محصولات-صنایع‌دستی-در-ابهر-
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با توجه به بازارهای هفتگی و روزانه‌ای که در شهر ابهر برپا می‌شود، راه‌اندازی این بازارها مورد استقبال شهروندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» سیدسعید صفوی در حاشیه افتتاح فروشگاه محصولات صنایع‌دستی شهرستان ابهر گفت: طبق قانون حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در ماده ۶ و ۷، یک تکلیفی را به دستگاه‌های دولتی و شهرداری قرار داده که از این حوزه حمایت کرده و فضاهای رایگان در اختیار این هنرمندان قرار دهند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه نیاز است که یک روز بازار فروش محصولات صنایع‌دستی در ابهر ایجاد شود، گفت: با توجه به بازارهای هفتگی و روزانه‌ای که در شهر ابهر برپا می‌شود، راه‌اندازی این بازارها مورد استقبال شهروندان قرار خواهد گرفت، این موضوع در استان زنجان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: یکی از سیاست‌هایی که شهید آیت‌الله رئیسی اجرایی کرد، این بود که هر شهر یا خانه یک کارگاه صنعتی باشد و دستور داده شده است که ۱۰ هزار نفر از هنرمندان صنایع‌دستی نیز بیمه شوند و یک ششم این موضوع به هنرمندان صنایع‌دستی استان زنجان اختصاص پیدا کرده است.

صفوی با اشاره به اینکه در اعطاء تسهیلات کارهای ارزشمندی در شهرستان ابهر انجام گرفته است، گفت: در استان زنجان نیز ۶۰ درصد بیشتر از آنچه که مصوب شده بود تسهیلات اعطا شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان داده شده است، گفت: با یک هفته آموزش و تسهیلات اندک می‌توان یک کارآفرین به جامعه تحویل داد‌.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر