logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۸۴۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

وفاق ملی در سایه توسعه عدالت امکان‌پذیر است

وفاق-ملی-در-سایه-توسعه-عدالت-امکان‌پذیر-است
دولتی که بتواند وفاق ملی و اجماع همگانی را محقق کند، دولت موفق است. وفاق ملی و اجماع همگانی فقط در سایه توسعه عدالت امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» دولتی که بتواند وفاق ملی و اجماع همگانی را محقق کند. دولت موفق است. وفاق ملی و اجماع همگانی فقط در سایه توسعه عدالت امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید

توسعه عدالت، بر اساس استفاده از فرصت‌های برابر و ... جبران فرصت‌های از دست رفته در سطح ملی ممکن است.

در گذشته بسیاری از افراد توان اداره زندگی را نداشتند از روش‌های مختلف برده‌داری، ارباب رعیتی، خان و تیول، کارفرما و کارگر

استفاده می‌کردند. و اکنون هر روش بطور مستقل و روش‌های ترکیبی در جریان است.

یک کشور در تراز نظام جمهوری اسلامی، با منابع سرشار ( نفت، گاز و معادن فراوان) به راحتی می‌تواند روابط کاملاً مستقل و بومی‌سازی شده را سازگار با نظام اسلامی تعریف و راه‌اندازی کند. که در امر توسعه عدالت، پایش سرزمینی و ملی و مردمی را در شکل برنامه عدالت محور اجرا و پیاده کند.

در آغاز انقلاب اسلامی، معاون یا وزیر یا مشاور در طرح‌های انقلابی دیده شده بود و اکنون دلیلی برای نداشتن آن نداریم.

ساختار ممکن برای این امر، وزارت برابری و توسعه عدالت است. در مفهوم سبک‌سازی دولت بسیاری از کارهای موازی وجود دارد که با حذف و تجمیع آن در این وزارت، سمت و سوی عدالت و پیشرفت پیدا می‌شود. یکی از ارکان این وزارت تعریف مدد‌کار اجتماعی است. دیگر آن هوشمند‌سازی کارت ملی و برابر‌سازی فرصت‌ها برابر کد ملی است.

سیدعلاء

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر