logo
امروز : جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۷۶۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اداره جهاد کشاورزی ماهنشان خبر داد:

اجرای الگوی کشت گندم در مزارع ماهنشان

اجرای-الگوی-کشت-گندم-در-مزارع-ماهنشان
معاون اداره جهاد کشاورزی ماهنشان گفت: الگوی کشت گندم سه سال است که در مزارع ماهنشان در حال اجرا است.

مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: الگوی کشت در مزارع ماهنشان سه سال است که اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: در شهرستان ماهنشان ۳۲ هزار هکتار از اراضی دیمی و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی آبی زیر کشت و تولید محصول گندم هستند.

معاون اداره جهاد کشاورزی ماهنشان عنوان کرد: به طور متوسط محصول ۳۸ هزار هکتار گندم، در سال به صورت تضمینی توسط مراکز جمع‌‌آوری گندم و سیلو‌ها از کشاورزان جمع‌آوری می‌شود.

وی ابراز کرد: ارقام متفاوتی از گندم در مزارع و اراضی شهرستان ماهنشان کشت می‌شود که ارقام هما، آذر‌‌ دو و سرداری در مزارع دیمی و ارقام پیشگام و باران در مزارع آبی کشت می‌شوند.

حسنی مطرح کرد: گندم‌های تولید شده با توجه به پتانسیل منطقه در وضعیت کیفی و خروجی خوبی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان ماهنشان در رتبه‌بندی، کشت و تولید گندم در بین هفت شهرستان استان رتبه چهارم را دارا است.

معاون اداره جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان عنوان کرد: الگوی کشت یکی از طرح‌های مهم و کلیدی در سطح وزارت‌خانه است که باید در همه استان‌ها اجرا شود.

وی یادآور شد: طرح جهش، یکی از طرح‌هایی است که در راستای الگوی کشت و استفاده از روش‌های علمی برای افزایش تولید و جهش عملکرد در شهرستان ماهنشان اجرا می‌شود.

حسینی مطرح کرد: در طول مدت اجرا طرح، تحول خوبی هم در زمینه کشاورزی ایجاد شده است و به طور کلی هدف از اجرای الگوی کشت افزایش عملکرد محصولات کشاورزی و کاهش مصرف آب است.

وی عنوان کرد: حفظ امنیت محصولات غذایی با تولید محصولات پربازده در منطقه و افزایش عملکرد نیز از اهداف دیگر اجرای این طرح است‌.

معاون اداره جهاد کشاورزی ماهنشان تاکید کرد: برنامه‌های متنوعی هم برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که  عمدتا به صورت اجرای طرح جهش در تمام دیم‌زار‌های شهرستان ماهنشان انجام می‌شود.

وی افزود: اقدامات ترویجی و آموزشی، همکاری مستمر کارشناسان مراکز با بهره‌برداران زراعی و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به کشاورزان از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است‌.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر