logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۷۳۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئيس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

نقش امام صادق(ع) در احیای دین اسلام بی‌بدیل است

نقش-امام-صادق(ع)-در-احیای-دین-اسلام-بی‌بدیل-است
رئيس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: نقشی که امام صادق علیهم السلام در احیای دین مبین اسلام علی الخصوص مکتب تشیع و مذهب جعفری علیهم السلام داشتند بسیار بی‌بدیل است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» و به نقل از سایت نه‌وارنیوز، حجت‌الاسلام علی ناصر گفت: وقتی ما تاریخ اهل بیت علیهم السلام را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که در بین حضرات معصومین علیهم السلام بیشترین کلام‌های نورانی و روایت‌هایی که به نوعی برای هدایت انسان نیاز است آن هم در همه موضوعات مختلف در زمان امام باقر و امام صادق علیهم السلام است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه موقعیت زمانی حضرات معصومین علیهم السلام در طول زندگی خودشان بسیار متفاوت بوده است، افزود: گاهی اوقات مصلحت بر این بود که امیرالمومنین علیهم السلام چند سالی سکوت کند،امام حسن مجتبی علیهم السلام با معاویه صلح کند و امام حسین علیهم السلام برای احیای دین حضرت رسول الله و دین اسلام به صحرای کربلا عزیمت کنند و در آنجا به شهادت برسند و همچنین امام صادق علیهم السلام در قالب خطبه ها و دعاهای بسیار اثرگذار وظیفه امامت خودشان و هدایت انسانهای مومن را به عهده بگیرند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در زمان امام باقر علیهم السلام و همچنین امام صادق علیهم السلام دو حکومت اموی و عباسی بر سر رسیدن یکی برای بقا و یکی برای رفتن تلاش می کردند، تصریح کرد: از این فرصت امام امام باقر علیهم السلام و مخصوصا امام صادق علیهم السلام استفاده کردند به تربیت شاگرد پرداختند.

حجت‌الاسلام ناصر با اشاره به اینکه به تعبیر دیگری می توان گفت که بنیان‌گذار حوزه علمیه امام باقر علیهم السلام و علی الخصوص امام صادق علیهم السلام است، افزود: در تعابیر داریم که بالغ بر چهار هزار شاگرد در طول دوران امامت خودشان تربیت کردند که برخی از این شاگردان خودشان در حد مجتهد در بحث های روایی ،مسائل اخلاقی، اعتقادی و مسائل اجتماعی بودند.

وی با بیان اینکه تمام روایت‌هایی را که می بینیم قالب احادیث بزرگواران اهل بیت علیهم السلام از لسان مبارک امام صادق علیهم السلام و امام باقر علیهم السلام است، عنوان داشت: امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه خودشان اعلام کرده‌اند ما افتخار می‌کنیم که از شاگردان مکتب قال الصادق علیهم السلام و قال الباقر علیهم السلام هستیم.

حجت‌الاسلام ناصر با اشاره به اینکه نقشی که امام صادق علیهم السلام در احیای دین مبین اسلام علی الخصوص مکتب تشیع و مذهب جعفری علیهم السلام داشتند بسیار بی بدیل است، خاطرنشان کرد: در تعابیری که در مقام امام صادق علیهم السلام مطرح می شود این است که ایشان رئیس مذهب جعفری هستند.

وی با بیان اینکه موقعیت‌های زندگی اجتماعی و سیاسی حضرات معصومین علیهم‌السلام قبل از امام صادق علیهم السلام طوری بود که شیعیان به شدت تحت نظر، شکنجه و تعقیب بودند، گفت: در زمان امام صادق علیهم السلام با وجود خفقان سیاسی حضرت توانست شاگردان بسیار متعددی را تربیت کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه امام جعفر صادق علیهم السلام در حین اینکه شاگرد تربیت می کردند آن مکتب نورانی اهل بیت علیهم السلام که بر گرفته از مکتب الهی و دین مبین اسلام است را به مردم و شاگردان نسل های بعد خودشون انتقال می دادند، تصریح کرد: امام جعفر صادق علیهم السلام به عنوان شیخ الانبیاء و رئیس مذهب جعفری نامیده می شوند.

حجت‌الاسلام ناصر افزود: برای ما به عنوان دوستداران اهل بیت علیهم السلام این مناسبت ها مثل شهادت امام صادق علیهم‌السلام و تمام مناسبت‌هایی که منصوب اهل بیت علیهم السلام است یک فرصت خوبی است که ما یک مختصر نگاهی به زندگی و سیره اهل بیت علیهم‌السلام داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر