logo
امروز : شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۷۶۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رفتاری غیر قابل دفاع، در مقابل کج سلیقه‌گی!

مدیران مربوطه توجیه نکنند، عذرخواهی کنند

مدیران-مربوطه-توجیه-نکنند،-عذرخواهی-کنند
مراسم استقبال عجیبی که  در یکی از مدارس شهر زنجان به هنگام ورود یکی از مدیران شهری به مدرسه خبرساز شد، باعث حمله معاندین و کج اندیشان به انقلاب، نظام اسلامی و مبانی دینی شد که شایسته بود عوامل مربوطه مراسم، ضمن پذیرش کج سلیقه‌گی، به جای توجیه کار خود معذرت می‌خواستند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اگر به قرآن و آموزه‌های دینی نظر کنیم خواهیم یافت که انسان‌ها هیچ برتری بر یکدیگر ندارند مگر در رعایت تقوا‌، که بر آن هم، فقط و فقط خداوند متعال آگاه است؛ بر این مبنا تمام انسان‌ها دارای کرامت بوده و محور تمام آموزه‌های دینی همین کرامت انسانی است. 

بیشتر بخوانید

با این وجود مراسم استقبال عجیبی در یکی از مدارس شهر زنجان به هنگام ورود یکی از مدیران شهری به مدرسه خبرساز شد، باعث حمله معاندین و کج‌اندیشان به انقلاب، نظام اسلامی و مبانی دینی شد که شایسته بود عوامل مربوطه مراسم، ضمن پذیرش کج سلیقه‌گی، به جای توجیه کار خود معذرت می‌خواستند. 

اما جوابیه‌ای در خصوص اقدام این مدرسه منتشر شد و آنچه از جوابیه آموزش و پرورش استان در خصوص این مراسم، استنباط می‌شود گویا متاسفانه این نوع مراسم از روش‌های ساری و جاری آن مدرسه بوده که با این فیلم و تصویری که منتشر شد به نظر هیچ توجیه عقلانی  قرآنی و مذهبی ندارد. این رویه غلط که در لحظه ورود میهمانی به این مدرسه، دانش‌آموزان برای ادای احترام یا هر چه که بتوان تعبیرش کرد اقدام به خم و راست شدن در مقابل آن با قرار دادن شاخه گل در مسیر حرکت وی می‌کنند، علاوه بر معذرت‌خواهی عوامل مربوطه، نیاز به اصلاح این گونه رفتارها را می‌طلبد. 

تصاویر این اقدام نیز که توسط روابط عمومی میهمان مراسم رسانه‌ای شده بلحاظ اخلاقی شاید مهر تاییدی بر معذرت‌خواهی میهمان یا واکنش اخلاقی وی بعنوان مثال که از این حرکت خوشش  نیامده و...  باشد. 

از طرف دیگر در جوابیه آموزش پرورش موضوعی قابل تامل بوده و نیاز به توضیح است که خم و راست شدن در مقابل یک مسئول یا قرار دادن شاخه گل در مسیر حرکت وی چه تناسب و ارتباطی با خودشناسی، تقویت هویت و شخصیت والای دانش‌آموزان دارد؟ یعنی این حرکت  سبب خودشناسی و هویت‌آفرینی می‌شود؟! 

اما باید گفت انجام چنین حرکاتی‌نه تنها در آموزه‌های دینی، سند تحول آموزش و پرورش نیامده بلکه انجام چنین حرکات، صحه بر کج سلیقه‌گی، بی‌اطلاعی یا سطحی‌نگری عده معدود را می‌رساند که چهره جامعه دینی آموزش و پرورش و فرهنگیان متدین و انقلابی را مخدوش می‌کند که شایسته است عوامل دخیل  اولا با عملکرد صحیح و منطقی ثانیا با رفتار و کردار خود محافظ آبروی نظام و مذهب و دین باشند نه اینکه خدای نکرده از آنها برای خود و... استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : محمدحسین ] [ ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ ]
در جریان مذکور خم و راست شدنی اتفاق نیفتاده...! در جامعه ای که چاپلوسانه ریشه دوانده باشند، طبیعی ست که هر کسی بخواهد عملگرا باشد، به حال و روز این خانم مدیر گرفتار می شود. اتفاقی که افتاده اینه که این خانم مدیر شعار مقدمتان گلباران رابه اجرا درآورده. شعاری که خیلی ها در قالب پرچم و بنر‌ به آن پرداخته اند...
[ نام : ] [ ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ ]
احسنت اقا بگید اشتباه را با یه اشتباه دیگه ترکیب نکنند. ـ اشتباه تو گردن بگیر، به کس دیگه و جنگ رسانه و... حواله نکن
فرم ارسال نظر