logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۷۲۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان:

پاسخ‌برگ امتحانات نهایی دانش‌آموزان الکترونیکی می‌شود

پاسخ‌برگ-امتحانات-نهایی-دانش‌آموزان-الکترونیکی-می‌شود-
رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه روند اجرای آزمون‌های نهایی از سال گذشته تغییر کرده است گفت: تصحیح پاسخنامه دانش‌آموزان به صورت الکترونیکی است به طوری که برگزاری آن روی برگه بوده و تصحیح آن الکترونیکی خواهد بود.

فریدون اسکندری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه تصحیح پاسخنامه دانش‌آموزان به صورت الکترونیکی است به طوری که برگزاری آن روی برگه بوده و تصحیح آن الکترونیکی خواهد بود گفت: برای هر دانش‌آموز پاسخنامه‌ای تهیه می‌شود که مشخصات وی کاملا در سر برگ پاسخنامه موجود بوده و برای هر فرد بارکدی تعریف شده است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: آزمون نهایی خرداد ماه امسال با تغییر عمده نسبت به سال‌های قبل در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این آزمون ایجاد سوابق تحصیلی برای دانش‌آموزان است. 

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تصرح کرد: سوابق تحصیلی دانش‌آموزانی که در ۲ سال آینده در کنکور سراسری شرکت خواهند کرد 60 درصد از نتیجه آزمون سراسری را به خود اختصاص می‌دهد. 

وی ادامه داد: به همین منظور دانش آموزان پایه دهم و یازدهم و والدین آن‌ها در خصوص نحوه برگزاری آزمون‌ها باید اطلاعات کافی را کسب نمایند تا مشکلی ایجاد نشود، سوابق تحصیلی باید قابل قبول و مطلوب بوده و دانش‌آموزان نیز بالاترین نمره را کسب کنند. 

اسکندری با اشاره به تاریخ برگزاری امتحانات نهایی گفت: این آزمون از 30 اردیبهشت تا 29 خرداد ماه برگزار خواهد شد به طوری که روزهایی که تاریخ زوج دارند برای پایه‌های دهم و یازدهم، روزهایی که تاریخ فرد دارند برای پایه دوازدهم است. 

وی عنوان کرد: پایه‌های دهم و یازدهم در یک روز و در نوبت صبح ساعت ۷ و نیم (آزمون پایه یازدهم) و ساعت ۱۰ و نیم (آزمون پایه دهم) برگزار خواهد شد. پایه‌های دوازدهم نیز در روز دیگر ساعت ۷ و نیم نوبت صبح برگزار خواهد شد. 

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: خواهشمندیم حوزه‌های امتحانی توسط دانش‌آموزان و والدین از روز قبل بررسی شود تا دانش آموزان سردرگم نشوند. لذا خواب کافی، تغذیه مناسب و لوازم ضروری آزمون باید در اولویت باشد.  

وی خاطر نشان کرد: پس از برگزاری آزمون برگه‌های امتحانی اسکن شده و بر روی سایت در سامانه ویژه حوزه تصحیح بارگذاری می‌شوند، روندی که در پیش گرفته شده این گونه است که همکاران فرهنگی رمزی را برای ورود به سامانه دریافت کرده و به صورت الکترونیکی نمره اخذ شده را وارد می‌کنند.  

اسکندری در پایان گفت: آزمون هر استان توسط معلمان استان‌های دیگر بدون نام دانش‌آموزان تصحیح شده و مجدد توسط مصحح دوم نیز بررسی می‌شود و در سامانه medu.ir برای دانش‌آموز نمایان خواهد شد.   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر