logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۷۲۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان:

شهید مطهری در روشنگری جامعه تاثیرگذار بود

شهید-مطهری-در-روشنگری-جامعه-تاثیرگذار-بود
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان: استاد مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل و بی پیرایه بود.

حجت‌الاسلام وهاب صبحی‌ایالویی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: روز 12 اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز معلم نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان بیان کرد: استاد مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته بود.

وی ادامه داد: آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل و بی پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذر ما بسیار موثر بوده است.

حجت‌الاسلام صبحی عنوان کرد: نقش کلیدی معلمان به عنوان نقش مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند.

وی تاکید کرد: چرا که معلمان جامعه انسان‌سازان نسل بعدی هستند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی(ره) همچون نقش انبیا است برای مردم.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان: از سوی یونسکو نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد، ۵ اکتبر، روز جهانی معلم تعیین شده است، بیش از ۱۰۰ کشور جهان، از جمله ایران، در جریان تصمیم‌گیری برای نامگذاری روز جهانی معلم حضور داشت.

وی ابراز کرد: هدف از آن توجه بیشتر نسبت به وضعیت معاش معلمان و کیفیت تدریس است. همه ساله در چنین روزی در کشورهای مختلف جهان از مقام و نقش معلمان در جامعه تجلیل می‌شود.

حجت‌الاسلام صبحی تاکید کرد: جوامع پیشرفته جهان آموزش عمومی را به عنوان یکی از مهم‌ترین و شاید تنها‌ترین عامل توسعه اجتماعی دریافتند و سرمایه‌گذاری‌های عظیم و دراز مدتی را روی آن انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: شرافت معلم زمانی اهمیت دارد که بتوانند شان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازند و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازند. 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: لذا در این تعریف شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که با نگاه ترکیبی به همه معارف بشری نظر می‌کنند.

وی عنوان کرد: ایشان تمامی تلاش‌های علمی و عملی را مقدمه برای عبادت می‌دانند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می‌یابند و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می‌سازد.

حجت‌الاسلام صبحی ادامه داد: خداوند را می‌خوانیم که او را با سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین(ع) محشور سازد.

وی یادآور شد: معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است، معلم در قرآن به عنوان جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان اظهار کرد: در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیامبر اکرم(ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است.

وی ادامه داد: آیه شریفه «اقرا بسم ربک الذی خلق» تعلیم و تربیت انسان‌ها، پاداش فراوانی به همراه دارد و کسانی که خالصانه به امر تعلیم مشغول هستند از چنین پاداشی بی‌نصیب نخواهند بود.

حجت‌الاسلام صبحی عنوان کرد: پیامبر خدا(ص) می‌فرمایند: بهترین چیزهایی که انسان پس از خود به یادگار می‌نهد سه چیز است: فرزند شایسته‌ای که برایش دعا می‌کند،صدقه جاریه‌ای که پاداشش به وی می‌رسد و دانشی که پس از وی بدان عمل می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر