logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۳۷۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی ابهر خبر داد:

رفع تداخل ۱۸۱ هزار و ۴۹۶ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابهر

رفع-تداخل-۱۸۱-هزار-و-۴۹۶-هکتار-از-اراضی-کشاورزی-شهرستان-ابهر-
مدیر جهاد کشاورزی ابهر گفت: طرح رفع تداخلات اراضی کشاورزی شهرستان در ۹۳ پلاک مشمول این طرح با مساحت ۱۸۱ هزار و ۴۹۶ هکتار خاتمه یافته و در ۳۳ پلاک هم نقشه کاداستر تهیه شده است.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در راستای تأمین امنیت غذایی، حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه‌های کشاورزی این کار در دستور کار جهاد کشاورزی قرار داشته و این مهم بصورت جدی و مستمر پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کشاورزان و همشهریان عزیز حتما قبل از هر گونه اقدام به تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ( خاکبرداری، خاکریزی، ساخت و ساز بنا، استقرار کانکس، تفکیک، فنس‌کشی و ...) حتما به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کرده و نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند، بدیهی است در صورت اقدام بدون مجوز، طبق قانون نسبت به قلع و قمع و اعاده به وضع سابق اقدام خواهد شد.

مولایی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۶۳۵ فقره مجوز تغییر کاربری برای خانه‌های کارگری، طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی در شهرستان صادر شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: با اشاره به اینکه قانون ارث و خرد شدن اراضی موجب تبدیل باغات اقتصادی به باغات معیشتی شده و در برخی از موارد نیز با این اقدام باغات تفریحی، تفننی و غیراقتصادی در سطح شهرستان توسعه پیدا می‌کند، ادامه داد: بر اساس بخشنامه سازمان امور اراضی کشور در مورد احداث اتاق کارگری در باغات با مساحت یک هکتار و به بالا در صورت داشتن سند شش دانگ مجوز احداث بنا صادر می‌شود، و همچنین در باغات با مساحت 3 هزار متر مربع تا یک هکتار می‌‌توانند اجازه استقرار کانکس یا سازه‌های قابل حمل را داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی و آینده پایدار مردم در گرو حفظ خاک است، اظهار داشت: افرادی که به بهانه ساخت ویلا در باغ و اراضی کشاورزی اقدام به تغییر کاربری و تخریب اراضی مرغوب کشاورزی می‌کنند، با برخورد قاطع جهاد کشاورزی، دادستانی و نیروی انتظامی روبرو خواهند شد چرا که توسعه ویلاسازی در اراضی کشاورزی تهدید کننده امنیت غذایی مردم است.

مولایی خاطرنشان کرد: طرح رفع تداخلات اراضی کشاورزی شهرستان در ۹۳ پلاک مشمول این طرح با مساحت ۱۸۱ هزار و ۴۹۶ هکتار خاتمه یافته و در ۳۳ پلاک هم نقشه کاداستر تهیه شده و صدور اسناد زراعی کشاورزان برای این پلاک‌ها در دستور کار اداره ثبت اسناد و جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: امیدواریم که با همکاری مردم و کشاورزان عزیز شهرستان با نمایندگان محترم اداره ثبت اسناد در روستاها، صدور اسناد زراعی در شهرستان تسریع پیدا کند.  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: بنگاه‌های معاملات ملکی غیرمجاز را یکی از عوامل افزایش تفکیک اراضی کشاورزی و تغییر کاربری اراضی دانست و گفت: از عموم مردم در سراسر شهرستان تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی ۱۳۱ و یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان‌ اطلاع‌رسانی کنند تا با همراهی نیروی انتظامی به مراجع قضایی معرفی و برخورد لازم با متخلفین انجام گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر