logo
امروز : چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۷۶۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان:

توسل و زیارت حرم اهل‌بیت سبب افزایش تاب‌آوری می‌شود

توسل-و-زیارت-حرم-اهل‌بیت-سبب-افزایش-تاب‌آوری-می‌شود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان کرد: توسل و زیارت حرم پر برکت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به مردم تاب‌آوری می‌دهد و امید در دل‌هایشان ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام روح‌الله رحمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) از دودمان امام موسی کاظم (ع) پایه‌گذار تمدن عظیمی بودند و جایگاه اهل‌بیت را بسیار بالاتر بردند و سبب شدند مردم از نزدیک با رسالت و امامت آشنا شوند.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: اینکه یک امام تا چه اندازه می‌تواند تحول عظیمی در یک منطقه خلق کند و سرچشمه برکات علمی فراوانی شوند بسیار مهم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان عنوان کرد: شهر قم در گذشته شاید محل مناسبی برای زندگی نبوده ولی اکنون به برکت وجود حضرت معصومه (س) شهری است که محل زندگی عالمان است.

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) با مناظرات علمی که داشتند و برخورد کریمانه خود، جایگاهشان نه تنها بین مسلمانان بلکه در بین کلیمی‌ها و سایر ادیان نیز بالا رفته به طوری که بعد از ایشان فرقه‌های انحرافی شیعه نداریم.

حجت‌الاسلام رحمانی ابراز کرد: حضرت معصومه (س) به عنوان خواهر امام و دختر امام یک شخصیت والایی بود که شیخ عباس قمی در این باره می‌فرماید: که حضرت موسی بن جعفر در بین فرزندان خود بعد از امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) را گران‌سنگ‌ترین و برترین فرزندان است.

وی بیان کرد: لقب معصومه را خود امام رضا (ع) به دلیل تقوا و پرهیزکاری حضرت معصومه (س) به ایشان نسبت دادند که ایشان بسیاری از ساعات زندگی را در عبادت و راز و نیاز و حل مشکلات مردم سپری می‌کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان تاکید کرد: فقاهت حضرت معصومه (س) نیز بسیار حائز اهمیت است، روایت شده است که شیعیان قصد دیدار امام موسی کاظم را داشتند تا از ایشان سوالاتی بپرسند اما ایشان در منزل حضور نداشتند.

وی افزود: شیعیان سوالات را مکتوب کرده و با حضرت معصومه (س) تقدیم کردند تا در مراجعه بعدی پاسخ دریافت کنند اما حضرت معصومه در همان جا پاسخ شیعیان را ارائه کردند و آن افراد بسیار راضی و خوشحال شدند‌‌.

حجت‌الاسلام رحمانی عنوان کرد: امام کاظم (ع) نیز به محض اطلاع و آگاهی از پاسخ‌های حضرت معصومه (س) خشنود و خرسند شدند که این نشان از فقاهت حضرت معصومه بود .

وی مطرح کرد: ایشان از بانوان دارای حدیث هستند و از ایشان با عنوان محدثه نیز یاد می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان عنوان کرد: زیارت حضرت معصومه (س) نشان‌دهنده بیانگر جایگاهی والایی است که طبق حدیث امام رضا (ع) که فرمودند؛ هر کس با معرفت ایشان را زیارت کند شایسته بهشت است.

وی تاکید کرد: حضرت معصومه (س) جز معدود امام‌زاده‌هایی است که زیارت‌نامه مخصوص ایشان از جانب امام معصوم به مقام شامخ ایشان اشاره شده است که ایشان مقام شفاعت دارند و با شفاعت ایشان جمیع شیعه‌ها وارد بهشت می‌شوند.

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: وقتی وارد قم می‌شوند که تحولات عظیمی در قم رقم زده می‌شود که ایشان ۱۷ روز در قم اقامت می‌کنند اما تا قیام قیامت جامعه مسلمانان از وجود برکات ایشان بهره می‌برند و همانند خورشید نورافشانی می‌کند.

وی عنوان کرد: براساس نقل آیت‌الله مرعشی‌نجفی حضرت معصومه (س) تجلی‌گاه حضرت فاطمه زهرا (س) است و هر کسی که حضرت معصومه (س) را زیارت کند همانند کسی است که ایشان را زیارت می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان ابراز کرد: مقام عصمت حضرت معصومه (س) در این حدیث کافی است که امام رضا (ع) می‌فرمایند؛ هر کسی که حضرت معصومه (س) را در قم زیارت کند همانند کسی است که من را زیارت کرده است.

وی افزود: امام رضا (ع) ثواب زیارت خود را با حضرت معصومه (س) یکی می‌داند و در یک جایگاه قرار داده است که این مطلب نشانگر عظمت و معصومیت ایشان است.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: وجود نورانی این خواهر و برادر منشأ برکت هستند که در مملکت ایران همه از ایشان انرژی می‌گیرند.

وی یادآور شد: وجود پر برکت این دو بزرگوار به مردم تاب‌آوری می‌دهد و امید در دل‌هایشان ایجاد می‌شود و چراغی در قلب بندگان روشن می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهنشان ادامه داد: هر چه تا‌ب‌آوری جامعه بالا رود آن جامعه بیشتر به سمت تمدن اسلامی وسیع حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر