logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۹۱۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
ثمره انقلاب در روستای پری:

روستای پری در اجرای برخی پروژه‌های روستایی در کشور جز شاخص‌ها قرار دارد+عکس

روستای-پری-در-اجرای-برخی-پروژه‌های-روستایی-در-کشور-جز-شاخص‌ها-قرار-دارد+عکس
دهیار روستای پری با اشاره به اینکه روستای پری در اجرای برخی پروژه‌های روستایی همچون اجرای تصفیه خانه فاضلاب روستایی در کشور جز شاخص‌ها قرار دارد، گفت: قطار انقلاب متوقف نخواهد شد و روز به روز شاهد پیشرفت‌های روزافزون در راستای آبادانی روستاها خواهیم بود.

ادریس ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روستاها مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در روستاها، امروزه شاهد مهاجرت معکوس به اغلب روستاها هستیم.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته پیشرفت‌های چشمگیری را در اغلب روستا‌ها و مخصوصا در روستای پری شاهد بودیم، افزود: این روستا هیچ کاستی به لحاظ برق‌رسانی، گاز‌رسانی، آب، تلفن، ارتباطات اینترنتی و راه‌ درست‌رسی ندارد.

دهیار روستای پری با اشاره به اینکه اتفاقا این روستا گاها در اجرای برخی پروژه‌ها همچون احداث تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی، جز روستا‌های شاخص است، یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با همراهی بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) اقدام به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در روستای پری ماهنشان کرده است که پساب تصفیه شده علاوه بر کاهش مخاطرات زیست محیطی می‌تواند دوباره به چرخه استفاده در مصارف مختلف بازگشته و راهکاری برای جبران کم‌آبی برای استفاده در مشاغلی همچون کشاورزی باشد.

وی با اذعان به اینکه یکی از مشاغلی که روستانشینان در روستای پری از آن امرار و معاش می‌کنند بخش کشاورزی است، گفت: آن‌طور که سالخوردگان روستا نقل می‌کنند و جزئیاتی که بنده به خاطر دارم کشاورزی کنونی با کشاورزی گذشته به لحاظ کاربرد ماشین‌آلات، کاشت، داشت و برداشت محصول کاملا متفاوت بود و یکی از سخت‌ترین مشاغل محسوب می‌شد.

ولی‌زاده بیان کرد: خوشبختانه کشاورزی کنونی در روستاها از حالت سنتی خارج شده و اغلب روستاییان توانسته‌اند با تسهیلاتی که دریافت کرده‌اند ماشین‌آلات و ابزارآلات کشاورزی را تهیه نمایند و علاوه بر سرعت در کار‌ها، میزان تولید و سطح کیفیت آن را نیز بالاتر ببرند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در بخش کشاورزی، تجهیز ۲۱۰ هکتار از اراضی زراعی روستای پری به آبیاری تحت فشار است، گفت: برای این پروژه ۴ میلیارد تومان از محل خودیاری مردمی و ۷.۵ میلیارد تومان از طریق جهاد کشاورزی تامین شده است و پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که خود این امر اثر مثبت در بهبود شرایط به لحاظ کشاورزی خواهد داشت.  

دهیار روستای پری خاطرنشان کرد: با تمام اتفاقات مثبت که در روستای پری رخ داده و بعد از این نیز شاهد آن خواهیم بود، قطار انقلاب متوقف نخواهد شد و روز به روز شاهد پیشرفت‌های روزافزون در راستای آبادانی روستاها خواهیم بود.

اجرای پروژه آبیاری تحت فشار در روستای پری

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر