logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۸۵۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امور برق شهرستان ماهنشان خبر داد:

شرکت مشترکان کم‌مصرف در پویش با انرژی

شرکت-مشترکان-کم‌مصرف-در-پویش-با-انرژی
مدیر امور برق شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه مشترکان کم‌مصرف ماهنشان نیز در پویش سراسری با انرژی شرکت می‌کنند گفت: با انجام راهکارهای ساده در منزل می‌توان مصرف را کاهش داد و در این پویش شرکت کرد.

نادر فرج‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: مشترکان کم‌مصرف ماهنشان نیز در پویش سراسری با انرژی شرکت می‌کنند. چراکه با انجام راهکارهای ساده در منزل می‌توان مصرف را کاهش داد و در این پویش شرکت کرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این پویش از نیمه اردیبهشت ماه شروع شده است گفت: مدت آن ۲۱ هفته بوده و تا پایان شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر امور برق شهرستان ماهنشان مطرح کرد: اگر مشترکین مصرف برق خود را ۱۵ درصد کاهش دهند وارد پویش خواهند شد.

وی ابراز کرد: مشترکین علاوه بر اینکه می‌توانند لامپ‌های مصرفی خود را به LED تبدیل کنند، با خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از سنسور‌های حس‌گر مصرف برق را کاهش دهند.

فرج‌پور یادآور شد: همچنین نور خورشید سبب افزایش مصرف انرژی و کاهش بهره‌وری کولر می‌شود که با نصب سایه‌بان تا حد زیادی می‌توان در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.

وی با اشاره به اینکه برچسب انرژی نیز در میزان مصرف انرژی تاثیر دارند ابراز کرد: در انتخاب لوازم خانگی باید به برچسب انرژی آن توجه کرد.

مدیر امور برق شهرستان ماهنشان تصریح کرد: باید لاستیک یخچال را مورد برسی قرار داد و در صورت خراب بودن تعویض شود چرا که خرابی آن باعث کارکرد موتور شده و انرژی مصرف می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این یخچال باید حدود ۱۵ سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد که این امر نیز در مصرف انرژی تاثیر دارد.

فرج‌پور بیان کرد: با انجام راهکارهای ساده می‌توان علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی در پویش با انرژی و قرعه‌کشی جوایز آن نیز شرکت کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر