logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۴
[ شناسه خبر : ۹۶۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

تمامی خدمات بنیاد مسکن استان زنجان در راستای اقتصاد و عمران روستاها است

تمامی-خدمات-بنیاد-مسکن-استان-زنجان-در-راستای-اقتصاد-و-عمران-روستاها-است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تمامی خدمات بنیاد مسکن استان زنجان در راستای کالبد و عمران روستاها است.

به گزارش موج رسا; سجاد صنعتی منفرد امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت روستا در افزایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقش روستا‌ها در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی نقشی محوری بوده است.

صنعتی منفرد ادامه داد: در همین راستا، پس از انقلاب اسلامی خدمات قابل توجهی از سوی این نهاد در راستای بهبود زندگی روستائیان ارائه شده و موجب گشته، پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه ای و ملی داشته باشد.

وی، ایجاد فرصتهای اشتغال در روستا، بالا بردن سطح زندگی در روستاها، توجه به عقب ماندگی زندگی اجتماعی و اقتصادی و جلوگیری از تخریب مناظر زیبا و طبیعی روستا و حفظ زیبایی روستاها را امری مهم و ضروری دانست و افزود: در همین راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در تمامی ابعاد اقدامات خود در خصوص عمران و آبادانی روستاها موضوع کلان توسعه پایدار روستایی را که عبارت از وحدت میان ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی به منظور بالا بردن سطح معیشت و رفاه مردم روستایی را مورد توجه قرار داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تاکید کرد: توسعه روستایی وقتی محقق می شود که روستاییان نه تنها از زیرساخت ها و امکاناتی نظیر آب، برق و مدرسه برخوردار باشند بلکه بتوانند از همه برکات و آثار توسعه همچون فراهم شدن محیط مناسب برای زندگی، بهره مندی از خانه های مقاوم و .. که از اقدامات بنیاد مسکن است ،بهره مند شوند.

وی  با بیان اینکه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نقش ویژه ای در توسعه اقتصادی پایدار روستائیان ایفا کرده است، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن از بدو تاسیس همواره در جهت عمران و آبادانی و توسعه روستاها منشا خدمات فراوانی بوده که از جمله آنها می توان به تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی، مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی با اعطای تسهیلات کم بهره و نظارت بر ساخت و ساز های روستایی با تشکیل نظام فنی روستایی ، سند دار کردن واحدهای مسکونی روستایی، شناسایی تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری و احیای بافت های با ارزش روستایی و... اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: هر چه اقتصاد روستا ها پویا‌تر و شکوفا‌تر باشد فرایند توسعه و پیشرفت کشور مناسب‌تر خواهد بود و به همین علت است که در برنامه‌های توسعه‌محور اغلب کشور‌ها، روستا‌ها از ارکان مهم در توسعه پایدار بشمار می‌آیند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر