logo
امروز : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۹۳۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس منابع طبیعی طارم خبرداد

کشف و ضبط 39 تن قطعات چوب درختان جنگلی در طارم

کشف-و-ضبط-39-تن-قطعات-چوب-درختان-جنگلی-در-طارم-

رئیس منابع طبیعی طارم با اشاره به جلوگیری از قطع درختان و قاچاق آن در استان زنجان گفت: در این راستا در استان زنجان  39 تن قطعات چوب درختان جنگلی در استان زنجان کشف و ضبط شده است.

به گزارش موج رسا; ضیاء الدین حسنلو،امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وسعت زیاد و کوهستانی بودن اکثر مناطق شهرستان، همچنین نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم با انجام گشت های پیاپی و گاهاً شبانه روزی و همچنین همکاری و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با اهالی روستا در خصوص قطع غیر مجاز اشجار، طی 9 ماهه اخیر سال جاری موفق به کشف و ضبط حدود 39 تن مقطوعات جنگلی شده که متأسفانه به صورت غیر مجاز و اکثراً نیمه های شب صورت گرفته است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با اشاره به استقرار بخش قابل توجهی از جنگل های استان در این شهرستان تصریح کرد: وجود مناطق جنگلی در بسیاری از نقاط شهرستان طارم باعث ایجاد طمع در میان قاچاقچیان محصولات جنگلی شده و افراد سودجو با قطع اشجار جنگلی موجب تخریب های غیر قابل وصف و جبرانی در عرصه های ملی و جنگلی می‌گردند.

وی بیان کرد: با توجه به وسعت زیاد و کوستانی بودن اکثر مناطق شهرستان، همچنین نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم با انجام گشت های پیاپی و گاهاً شبانه روزی و همچنین همکاری و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با اهالی روستا در خصوص قطع غیر مجاز اشجار، طی 9 ماهه اخیر سال جاری موفق به کشف و ضبط حدود 39 تن مقطوعات جنگلی شده که متأسفانه به صورت غیر مجاز و اکثراً نیمه های شب صورت گرفته است.

حسنلو خاطرنشان کرد: با روند فعلی قطع درختان در جنگل‌های شمال کشور و جنگل‌های حفاظتی و حمایتی سایر نقاط کشور در سال‌های آینده شاهد بروز سیل در شهرها و استان‌های سرسبز کشور خواهیم بود. علاوه بر اینکه کشور را از یک منبع مهم اقتصادی محروم می‌سازیم. محیط زیست را نیز در معرض خطر نابودی قرار خواهیم داد. باید دانست که جنگل به عنوان منبع تولید چوب و سلولزیکی از منابع مهم اقتصادی کشورها محسوب می‌شود. و چون جزء منابع طبیعی تجزیه شونده است هموار پایدار بوده و برخلاف نفت و معادن با بهره‌برداری درست، پایان‌ناپذیر نیز هست.

//ع 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۲
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۱
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲