logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۱
[ شناسه خبر : ۹۲۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در نشست بانوان فرهیخته زنجان مطرح شد؛

بانوان در طول چهل سال گذشته خوش درخشیده اند/ بانوان کارآفرین باید از فرصت های کسب و کار بهره مند شوند

بانوان-در-طول-چهل-سال-گذشته-خوش-درخشیده-اند-بانوان-کارآفرین-باید-از-فرصت-های-کسب-و-کار-بهره-مند-شوند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: بانوان به ویژه بانوان زنجانی در همه صحنه ها در طول چهل سال گذشته خوش درخشیده اند.

به گزارش موج رسا; ماهرخ بلوری امروز در نشست بانوان فرهیخته استان زنجان با استاندار، اظهار داشت: چهلمین سال فجر انقلاب اسلامی نقطه تعیین کننده و بی ماندی محسوب می شود که برای شناخت آن باید صفحات تاریخ را ورق بزنیم.

وی برضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: بانوان،مادران،متولیان،قشر فرهیخته و دانشگاهی در این زمینه تاثیرگذار هستند.

این مسئول با بیان اینکه زنان به عنوان نیمه دوم جامعه همواره در انقلاب نقش آفرین بوده اند، افزود: انقلاب 57 خودآگاهی زنان محسوب می شود که به نقش خود در تحولات سیاسی و اجتماعی پی بردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان افزود: بانوان زنجانی با لبیک به ندای امام خود به خیابان آمده و نخستین راهپیمایی بانوان کشور را به نام زنجان رقم زدند.

بلوری با اشاره به نقش زنان در فعالیت های علمی، سیاسی و فرهنگی از دوران انقلاب، افزود: بانوان در همه صحنه ها در طول چهل سال گذشته خوش درخشیده اند.

وی افزود: حرکت جدی زنان روستایی و شهری در کارآفرینی، خیریه ها و سازمان های مردم نهاد نشان می دهد که زنان زنجانی توانسته اند در همه صحنه ها فعالیت های خود را انجام دهند.

یکی از کارآفرینان حوزه خدمات و آموزش در ادامه این جلسه، اظهار داشت: بانوان دیدگاه بلندی در زمینه کارآفرینی دارند.

وی با اشاره به وجود تبعیض ها در ارائه اعتبارات بانکی و فنآوری و آموزش ها در خصوص بانوان، افزود: بانوان کارآفرین درخواست دارند به عنوان همسر و مادر در جامعه نیز حضور داشته و از فرصت های کسب و کار بهره مند شوند.

این کارآفرین برضرورت شناسایی و تقویت کانون های مناسب برای بانوان تاکید کرد و گفت: تسهیل رشد کارآفرینی بانوان برای توسعه شرکت ها و کسب و کارهای کوچک ضروری است.

حاج علی اکبری بیان داشت: ارتقای فرهنگ و خود اشتغالی و کارآفرینی با هدف کاهش درصد بیکاری و کمک به رشد اقتصادی کشور از توصیه های بانوان محسوب می شود.

مهساجاور با اشاره به کسب مدال های مختلف از سوی بانوان در ورزش، افزود: در بسیاری از رشته های ورزشی دچار کمبود تجهیزات هستیم.

وی بیان داشت: صنایع و کارخانجات و دستگاه های دولتی از ورزش حمایت نمی کنند و به همین دلیل دچار مشکلات بسیاری هستیم.

این ورزشکار ادامه داد: توسعه ورزش به ویژه در خصوص بانوان و آشنایی با رشته های ورزشی نیز ضروری است.

 گوزلیان از جامعه زنان بسیج در ادامه این جلسه، اظهار داشت: مقوله زنان نیم جمعیتی و کل تربیتی در جامعه محسوب می شود که این موضوع شعار نیست.

وی با بیان اینکه عدم توجه به بانوان موجب آسیب هایی در جامعه می شود، افزود: درک درست از حقیقت زن می تواند برنامه ریزی مناسبی برای بانوان را فراهم کند.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: عدم پیوند بین حوزه های فکری و اجرایی موجب ناکارآمدی برنامه ها می شود و در این زمینه شاهد گسست هستیم.

گوزلیان با بیان اینکه استراتژی در حوزه بانوان وجود ندارد، افزود: اولویت های امروز زنان در حوزه تربیتی و کیان خانواده است.

وی بیان داشت: زنجان دارای جایگاه بیست و نهمین اقتصادی است در حالی که ظرفیت های مناسبی در این زمینه در استان وجود دارد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه های مدیریتی ضعیف است، افزود: اگر بانوان زنجانی کارآمد نبودند، چرا در پست های مدیریتی انتخاب شدند.

بخشمند از جامعه بانوان هنرمند استان زنجان نیز در این جلسه، اظهار داشت: بانوان استقبال بیشتری از هنر دارند و آمارها نیز این موضوع را تایید می کند.

وی افزود: محدودیت های بانوان در عرصه موسیقی با نظرات علمی سازگاری ندارد.

این هنرمند برضرورت تجدید نظر در خصوص بودجه هنر تاکید کرد و گفت: هنرمندان با چالش های بسیاری مواجه هستند.

علمی فرد از حوزه علمیه بانوان زنجان نیز در این جلسه، اظهار داشت: انتظار داریم امور بانوان استانداری حلقه ای برای ارتباط بین حوزه و مجریان را فراهم کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های حوزه های علمیه، افزود: این ارتباط می تواند در تربیت انسان ها مهم باشد.

این مسئول افزود: 700 نفر از بانوان زنجانی در سطح دو و سه تحصیل می کنند که برای رسیدگی به شبهات جامعه فعالیت می کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر