logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۱
[ شناسه خبر : ۹۲۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

تکریم و یادبود جانباختگان زلزله بم از اهداف جمعیت هلال احمر است/ زنجان موثرترین استان پاسخگو به نیازهای آسیب‌دیدگان در زلزله بم بود

تکریم-و-یادبود-جانباختگان-زلزله-بم-از-اهداف-جمعیت-هلال-احمر-است-زنجان-موثرترین-استان-پاسخگو-به-نیازهای-آسیب‌دیدگان-در-زلزله-بم-بود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یکی از اهداف جمعیت هلال احمر تکریم، سالگرد و یادبود جانباختگان زلزله بم و کسب تجربه و آمادگی در برابر حوادث این چنینی است.

شهرام میرزایی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت:  در پنجم دی ماه سال 82 زلزله مهیب بم، جان بیش از 30 هزار نفر از هموطنان را گرفت و بیش از 50 هزار نفر مصدوم شدند و امسال در این روز مربیان و مدیران ارشد جمعیت هلال احمر به از دست دادگان زلزله بم ادای احترام می کنند.

وی افزود: در راستای حساس سازی همگانی برای ارتقای آمادگی مواجهه با مخاطرات و زمینه سازی تغییر نگرش عموم مردم  همزمان با فرارسیدن پنجم دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی این جمعیت برنامه های آموزشی فشرده و گسترده ای را درسطح استان باهمکاری مربیان جمعیت در دستور کار قرار داده است .

میرزایی بیان داشت: برگزاری دوره های آموزشی با رویکرد افزایش آمادگی مردم در برابر مخاطرات توسط مربیان این جمعیت درسطح استان  اجرا می شود .

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان بااشاره به اینکه تمام فعالیتهای هلال ‌احمر در راستای خدمت به خلق خدا است، گفت: ماموریت های اصلی هلال ‌احمر در برنامه ششم توسعه، آموزش همگانی مردم، توسعه اعتماد اجتماعی و توسعه شبکه امداد و نجات است که تلاش می‌شود در راستای آموزش همگانی و بالا بردن سطح آگاهی مردم در مواجهه با بلایا تلاش بیشتری صورت گیرد.

میرزایی بیان کرد: در بحران هایی مانند زلزله باید به وسیله آموزش به مدیریت پرداخت در این راه به سرمایه گذاری جدی مادی و معنوی نیاز داریم.

وی اظهار داشت: هلال احمر نقش محوری در تعریف ذاتی مسئولیات های خود در آموزش دارد باید در این راه آمادگی لازم را داشته باشیم تا به مدیریت بحران ها بپردازیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآور شد:با آموزش می توان در حوادث کمترین آسیب را دید با استفاده از تجربیات کمترین حادثه ای در انتظار ماست.

وی تاکید کرد: باید بدانیم حوادث در کمین هستند در کشورهای پیشرفته ای مانند ژاپن کمترین میزان کشته و زخمی را در پی دارد.

میرزایی گفت: باید آموزش را جدی گرفت و نسبت به آن اهتمام ورزید و از مجموعه آموزش ها بهره گرفت و آحاد جامعه را با مهارت ها آشنا ساخت تا در مواقع سخت بلادرنگ وارد صحنه شویم.

وی تصریح کرد: با آموزش می توان کاری کرد که مدیریت بحران بخشی از فرهنگ عمومی و رفتار ما شود در این راه آموزش و پرورش تاثیر گذارترین شریک در انجام ماموریت های هلال احمر است.

وی تصریح کرد: مجموعه جمعیت هلال‌احمراستان زنجان  با نیروهای داوطلب خود، سابقه بسیار خوبی در سوانح کشور دارند و در زلزله بم، موثرترین استان پاسخ گو به نیازهای آسیب‌دیدگان این حادثه بود .

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر