logo
امروز : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۰
[ شناسه خبر : ۹۰۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان خبرداد

اخذ سند برای موقوفه ۲۰ میلیاردی حاج شفیع ابریشمی زنجان

اخذ-سند-برای-موقوفه-۲۰-میلیاردی-حاج-شفیع-ابریشمی-زنجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان از اخذ سند برای موقوفه ۲۰ میلیارد تومانی حاج شفیع ابریشمی خبر‌داد.

به گزارش موج رسا; نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان حجت‌الاسلام عیسی زاده با ارائه گزارشی از وضعیت موقوفات شهرستان زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مورد توجه اوقاف به عنوان متولی امور موقوفات است حفظ،توسعه و گسترش موقوفات است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان زنجان موقوفات ارزشمندی وجود دارد که استفاده درست از آنها موجب اعتماد بیشتر واقفان شده است، تصریح کرد : خوشبختانه با راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات و همچنین ثبت نیات در آن اعتماد واقفان نیز به اوقاف بیشتر شده است.

عیسی‌زاده در ادامه به مهمترین اخذ سندهای انجام شده توسط اوقاف اشاره کرد و گفت: اخیرا سند مالکیت موقوفه مرحوم حاج شفیع ابریشمی (اراضی روستای محمدآباد) زنجان اخذ شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: این سند برای مساحت بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار و به ارزش ۲۰ میلیارد تومان اخذ شده است.

وی با بیان اینکه موقوفات شهرستان شامل اقسام مختلف است، گفت: یکی از موقوفات شاخص شهرستان مربوط به درمان است.

عیسی‌زاده گفت: یک‌ چهارم خدمات درمانی و سلامت کشور جزو موقوفات هستند و در استان هم ۱۵ موقوفه شاخص در این زمینه‌داریم که سال گذشته بالغ ‌بر ۷۰۰ میلیون تومان در خدمات حوزه سلامت موقوفه داشتیم.

رئیس اداره اوقاف شهرستان زنجان تأکید کرد: در سطح شهرستان می‌توان به موقوفه هوشمند، حاج شفیع که کلینیک تخصصی شفیعی جزو همین موقوفات سلامت و درمان است.

درسنامه حفظ و مفاهیم قرآن کریم منتشر شد

بهزاد شکوری گفت: کتاب «درسنامه حفظ و مفاهیم قرآن کریم» در راستای اجرای طرح بشارت۱۴۵۲ طرح ملی حفظ قرآن کریم منتشر شد.

وی افزود:کتاب «درسنامه حفظ و مفاهیم قرآن کریم» از مجموعه «فهم زبان قرآن» به قلم حمید محمدی، سعید امینایی، محمد نظری و با همکاری جمعی از پژوهشگران حوزه و دانشگاه منتشر شد.

این اثر با به کار بستن تجربه چندین دهه آموزش حفظ، مفاهیم و معارف قرآن تألیف شده است تا در مسیر تربیت «حافظِ حاملِ عامل» و مورد استفاده نهادها، دستگاه‌ها و برنامه‌هایی مانند طرح ملی حفظ قرآن کریم و برنامه «بشارت ۱۴۵۲» قرار گیرد.

شکوری ادامه داد: کتاب حاضر شامل ۱۶ درس است که علاوه بر آموزش مفاهیم سوره «ناس» تا «زلزال»، به نکاتی مفید و مختصر درباره اهمیت و روش حفظ قرآن کریم پرداخته است.

تأکید بر حفظ آیات قرآن کریم، شرح و تفسیر آیات به زبانی ساده، جذاب و نموداری، ترسیم ارتباط بین قرآن و عترت و تقویت ایمان به آن‌ها و ایجاد پیوند بین آموزه‌های قرآنی و زندگی روزمره از طریق تبیین سبک زندگی قرآنی برخی از ویژگی‌های این مجموعه است.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: این کتاب توسط پژوهشکده بین المللی آفاق و با همکاری مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ۵۰,۰۰۰ نخسه چاپ و منتشر شد.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر