logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۸۹۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتای زنجان هشدار داد

واریز بسته حمایتی دولت شگرد جدید مجرمان سایبری

واریز-بسته-حمایتی-دولت-شگرد-جدید-مجرمان-سایبری

سرهنگ آدینه لو گفت: با اعلام خبر واریز بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوارها، مجرمان سایبری تلاش دارند با جمع آوری اطلاعات بانکی خانوارها اهداف مجرمانه خود را پیش ببرند.

محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تاکید بر هوشیاری خانواده‌ها در جلوگیری از سوء استفاده‌های مجرمان فضای مجازی اظهار کرد: ممکن است برخی از کلاهبرداران در پوشش های مختلف به بهانه تسریع در ارائه بسته‌های حمایتی نسبت به اخذ اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان از طریق تماس‌های تلفنی ،ارسال پیامک یا مراجعه حضوری اقدام کنند لذا شهروندان محترم به درخواست‌های مرتبط و غیرمعقول در این زمینه توجه نکنند.

وی تصریح کرد: اخیراً مشاهده شده برخی از افراد سودجو با ارسال پیام‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و شبکه ارتباطات موبایلی به دنبال دریافت شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv2 هموطنان عزیزمان هستند و همانطور که می‌دانید هر کسی این اطلاعات را در اختیار داشته باشد به راحتی می‌تواند از حساب قربانیان برداشت غیر‌مجاز انجام دهد.

رئیس پلیس فتای زنجان با بیان اینکه هرگونه اطلاع رسانی در مورد اختصاص بسته‌های حمایتی دولت و میزان و نحوه پرداخت آنها از طریق مراجع رسمی انجام می‌گیرد افزود: شهروندان عزیز به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به این نکته توجه داشته باشند که اگر قرار است پولی به حساب آنها واریز شود کافی است تنها شماره حساب و یا شماره کارت خود را در اختیار افراد یا سازمانهای مرتبط قرار دهند.

وی تصریح کرد: نقش هموطنان عزیز در پیشگیری از وقوع جرائم سایبری کمتر از پلیس نیست. این عزیزان با بی توجهی به پیام‌ها و آگهی‌های اغوا کننده و همچنین اعلام موارد مجرمانه به مسئولان مربوطه می‌تواند ضمن کاستن از زمینه‌های ارتکاب جرم، مجرمان سایبری را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذارند.

آدینه‌لو در پایان گفت: از همشهریان و هموطنان درخواست می‌کنیم در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را  از طریق ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی گزارش کنند و هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرید.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر