logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۱
[ شناسه خبر : ۸۹۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبرداد

پرداخت بلاعوض 50 درصدی هزینه مرمت خانه های تاریخی زنجان/ مرمت بنای تاریخی خدیوی از اواخر سال جاری آغاز می شود

پرداخت-بلاعوض-50-درصدی-هزینه-مرمت-خانه-های-تاریخی-زنجان-مرمت-بنای-تاریخی-خدیوی-از-اواخر-سال-جاری-آغاز-می-شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 50 درصد هزینه های مرمت خانه های تاریخی زنجان به صورت بلاعوض در صورتی که آن بنا ثبت تاریخی شود، پرداخت می شود.

یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: خانه های تاریخی زنجان در دست بهره برداران خصوصی قرار دارند و برای بهره برداری مطلوب از این موضوع، طرحی در سطح ملی و استانی آغاز شده است.

وی از مشارکت بهره برداران برای احیا و نگهداری اماکن تاریخی استان زنجان خبرداد و گفت: طرح هایی در سطح شهر زنجان به این منظور آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از آغاز مرمت بنای تاریخی خدیوی از اواخر سال جاری خبرداد و گفت: تعهد 5 ساله برای این موضوع دیده شده است که با احیای این بنا، یک کاربری شهری به آن اضافه می شود.

رحمتی با اشاره به مرمت بناهای تاریخی سرای ذبیحیان، ناصری،خانه حکیمیان و توفیق 2،بیان داشت:در صورت توافق بهره برداران میراث فرهنگی،50 درصد هزینه های مرمت را به صورت بلاعوض در صورتی که آن بنا ثبت تاریخی شود، پرداخت می کند.

وی استقبال بهره برداران را از مرمت و احیای بناهای تاریخی استان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به واسطه اینکه صاحبان این اماکن اقامتی و پذیرایی،منتفع می شوند، اقبال بیشتری دارند.

این مسئول با اشاره به آغاز فعالیت مجموعه اقامتی ددمان در بافت تاریخی شهر زنجان، افزود: ساختمان تاریخی خانواده معینی نیز در بافت بازار زنجان مرمت و بازسازی شده است که تا سال آینده به بهره برداری می رسد.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر