logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۸۹۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وقتی همت کارساز است؛

فراهم شدن زمینه اشتغال 14 نفر توسط کارآفرین بسیجی زنجانی/ بسیجی یعنی تا آخر ایستاده ایم

فراهم-شدن-زمینه-اشتغال-14-نفر-توسط-کارآفرین-بسیجی-زنجانی-بسیجی-یعنی-تا-آخر-ایستاده-ایم

سکینه سلمانی از کارآفرینان استان زنجان است که زمینه اشتغال 14 نفر را از طریق مهد قرآنی فراهم کرده است.

به گزارش موج رسا; سکینه سلمانی متولد 1355 ،42 سال و نزدیک به 20 سال است که در پایگاه نرجس مسجد فاطمه الزهرا در منطقه بی سیم فعالیت می کند.

وی از دوران جوانی وارد عرصه فعالیت های بسیج شده است و از سال 90 مسئولیت این پایگاه را برعهده گرفته است.

این نخبه قرآنی از سال 77 تا سال 90 در شورای پایگاه مسجد عضو بوده است و تلاش کرده است تا در کنار زندگی خود،از فعالیت های قرآنی غافل نشود.

هفته بسیج فرصتی است تا با این بانوی کارآفرین و نخبه قرآنی استان به گفت و گو بنشینیم.

این بانوی زنجانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، با اشاره به فعالیت های خود در قالب حلقه های صالحین،اظهار داشت: به دلیل آسیب پذیر بودن این منطقه،تلاش شد تا نونهالان برای تربیت قرآنی و اسلام در مهد قرآنی فعالیت کنند.

وی گفت: با همکاری نهادهای مرتبط مهدقرآنی پایگاه از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرد و امروز از استقبال مطلوبی برخوردار است.

این بانوی کارآفرین از ساماندهی بسیجیان در قالب حلقه های صالحین خبرداد و گفت:از طریق پایگاه ثبت نام خوبی انجام شد و دو سال پس از فعالیت،به دلیل محدودیت جا و مکان، مکان دیگری اجاره شد.

سلمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 نفر از افراد بسیجی در قالب این مهد قرآنی مشغول فعالیت هستند و زمینه اشتغال آنان فراهم شده است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های این مهد قرآنی، بیان داشت: طرف صبح از این مکان به عنوان پیش دبستانی و مهد قرآنی استفاده می شود و در بعد از ظهر کلاس های آموزشی حفظ،روخوانی و تجوید برای همه گروه ها برگزار می شود.

این فعال قرآنی با اشاره به برگزاری کلاس های چرتکه و زبان انگلیسی به صورت ترمی در این مکان، ادامه داد: کارنامه معتبری برای شرکت کنندگان صادر می شود.

وی برگزاری کارگاه ها و حلقه های صالحین را موجب بصیرت افزایی برای اقشار مختلف مردم عنوان کرد و افزود: تربیت سیاسی و اقتصادی مورد توجه در برگزاری این حلقه ها محسوب می شود.

سلمانی با اشاره به تشکیل شورای انجمن پایگاه برای دعوت از اولیا دعوت و استفاده از نیروی فکری افراد محله برای شناسایی آسیب ها خبرداد و گفت: حضور این افراد این انجمن موجب همفکری و حل مشکلات می شود.

وی با اشاره به دغدغه های خود در حوزه کار قرآن، می گوید : همانگونه که در قرآن کریم بیان شده است، انسان در سختی ها آفریده شده است و به همین دلیل هر فعالیتی سختی کار خود را دارد اما ما با روحیه بسیجی اجاره نمی دهیم مشکلات بیشتر شود.

این نخبه قرآنی دارای سه فرزند شامل دو دختر و یک پسر  است که فرزندانش نیز حافظ قرآن هستند.

وی از همکاری همسرش برای فعالیت های قرآنی می گوید و معتقد است، همسرم حتی خودروی شخصی خود را در اختیار من برای فعالیت ها قرار می دهد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر