logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۱
[ شناسه خبر : ۸۸۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با حضور گسترده،

تجمع مادران و کودکان زنجانی در حمایت از مردم یمن برگزار شد/عربستان از اتحاد شیعیان یمن و عربستان هراس دارد

تجمع-مادران-و-کودکان-زنجانی-در-حمایت-از-مردم-یمن-برگزار-شد-عربستان-از-اتحاد-شیعیان-یمن-و-عربستان-هراس-دارد

اجتماع مادران و کودکان زنجانی در حمایت مردم یمن به ویژه مادران   کودکان امروز در زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; صبح امروز مادران و کودکان زنجانی در حمایت از کودکان و زنان بی دفاع یمن،در حسینیه اعظم زنجان گرد هم آمدند.

این تجمع به منظور حمایت از زنان و کودکان یمن برگزار شد و

مادران و کودکان زنجانی ضمن محکوم کردن تجاوزهای انجام شده از سوی دولت عربستان از تمام آزادی خواهان خواستند به پیروی از این تجمع تحرکاتی را در سراسر جهان داشته باشند و از مردم، زنان و کودکان مسلمان یمن دفاع کنند.

این مراسم با حضور جمع کثیری از مردم زنجان، مادران و کودکان،برگزار شد و جلیل محمدی در این مراسم مداحی کرد.

در این مراسم مادران و کودکان با سردادن شعار مرگ بر آل سعود و مرگ بر آل خلیفه از کودکان یمنی حمایت کردند.

این مراسم از ساعت 10 تا 12 با حضور مادران و کودکان برگزار شد..

محمد رضا محمدی در تجمع مادران و کودکان زنجانی در حمایت از مردم یمن، اظهار داشت: حمایت از مردم یمن به ویژه کودکان و زنان یمن،بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه 60 درصد مردم یمن مسلمان سنی و 40 درصد شیعه هستند، افزود: بیش از 99 درصد مردم این کشور مسلمان هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سنی های یمنی شافعی است و عقاید نزدیکی به شیعیان دارند و شیعیان این کشور نیز زیدی هستند که باز هم نزدیک به عقاید 12 امامی است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: از سال 2011 میلادی که علی صالح به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و به دلیل سیاست های غلط خود مورد مخالفت مردم بوده است.

وی با اشاره به گروه های مختلف فعال در یمن، بیان داشت: انصار الله در دو جبهه نیروهای داخلی و ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان مواجه است.

این استاد حوزه ادامه داد: کشورهای قطر، امارات و کویت امروز پشتیبان عربستان در جنگ با یمن هستند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: از روزی که عربستان به همراه ایادی منطقه ای و اطلاعات آمریکا، انگلیس و فرانسه وارد یمن شده است و مناطق مختلف این کشور به طرز وحشیانه ای بمباران می کند، امکانات بهداشتی و مدارس این کشور از بین رفته است.

وی افزود: قدرت اول شدن ایران در منطقه موجب تلاطم عربستان شده است و مردم یمن به دلیل آگاهی و بصیرت امروز در برابر قدرت عربستانی ایستاده است.

این استاد دانشگاه شهید شهریاری را افتخار ملت ایران عنوان کرد و گفت: جوانان امروزی باید به دنبال الگوهایی همچون شهید شهریاری و استاد شهید مطهری باشند.

محمدی با بیان اینکه عربستان به این دلیل که از قدرت منطقه ای ایران با خبر است،وارد جنگ با یمن شده است و عربستان از اتحاد شیعیان یمن و عربستان به شدت هراس دارد، افزود: هر چه ایران در منطقه قدرت بگیرد ،کشور عربستان تضعیف می شود.

وی با اشاره به مشکلات داخلی عربستان و فرافکنی این مشکلات از سوی دولت این کشور، بیان داشت: تنگه هرمز در اختیار ایران و باب المندب و مالاکا در اختیار یمن است  و مثلث انرژی جهان در اختیار این دو کشور است که این امر نیز به جنگ افرزوی در یمن از سوی عربستان افزوده است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد:  امروز روز حمایت از کودکان و مادران یمن است و هر جای دنیای که ندای مظلومی بلند شود، ما از آنها دفاع می کنیم.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر