logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
[ شناسه خبر : ۸۶۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان زنجان خبرداد

تردد 11 میلیون وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی زنجان

تردد-11-میلیون-وسایل-نقلیه-در-محورهای-مواصلاتی-زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: مهرماه امسال شاهد تردد بیش از 11 میلیون وسیله نقلیه از جاده‌های استان زنجان بودیم.

به گزارش موج رسا; عبدالحسین علی‌اکبری در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با 74 دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بين شهری استان، در مهرماه امسال تعداد 11 میلیون و 996 هزار و 740 تردد وسيله نقليه در 37 مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (74 مسیر به صورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

وی با اعلام اینکه در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود 543 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه هفدهم کشور را دارا است، تصریح کرد: بیشترین تردد در آزادراه زنجان - قزوین با 498 هزار و 697 تردد و کم‌ترین تردد در محورتکاب - دندی با 16 هزار و 999 جابه‌جایی ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: 21 درصد از كل تردد وسايل نقليه با 2 میلیون و 556 هزار و 81 تردد به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته است، در حالی که میانگین کشوری 14 درصد بود و استان زنجان در رتبه ششم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان - قزوین و آزادراه زنجان - تبریز می‌شود، در مجموع 6 میلیون و 170 هزار و 196 تردد است که حدود 51 درصد از کل تردد در محورهای استان را شامل می‌شود.

 علی‌اکبری با اشاره به اینکه ميانگين سرعت متوسط در كل محورهای استان در مهرماه امسال برابر با 78 كيلومتر بر ساعت بوده است، گفت: ميانگين سرعت متوسط در كل محورهای استان برابر با 78 كيلومتر بر ساعت بوده است. محورهای آزادراه زنجان - قزوین و آزادراه زنجان – تبریز با سرعت متوسط 98 و 93 كيلومتر بر ساعت دارای بيشترين سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی استان بوده‌اند. محورهای دندی - زنجان و زنجان – خرم‌دره نیز با سرعت متوسط 53 و 55 كيلومتر بر ساعت کم‌ترین سرعت متوسط را داشته‌اند. 

 به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، از کل ترددهای صورت گرفته در جاده‌های استان در مهرماه گذشته از دیدگاه آماری 3 درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، یک درصد سبقت غیرمجاز و 10 درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است. 

 این مسئول خاطرنشان کرد: ساعت اوج ترافيك در مجموع محورهای استان بين ساعات 17 تا 19 بوده و اوج تخلف سرعت غيرمجاز نيز در ساعات بعد از نیمه شب تا 5 صبح اتفاق می‌افتد و كنترل موثر محورهای مواصلاتی در ساعات اوج ترافيك و ساعات اوج تخلف در محورها سبب كاهش ريسك وقوع تصادفات در محورهای مواصلاتی خواهد‌ شد. //ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر