logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۶
[ شناسه خبر : ۸۵۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف:

سازمان اوقاف 19 موکب در کشور عراق برپا کرده است/ هوشمندی شیعیان نقشه تکفیری ها را در سامرا خنثی کرد

سازمان-اوقاف-19-موکب-در-کشور-عراق-برپا-کرده-است-هوشمندی-شیعیان-نقشه-تکفیری-ها-را-در-سامرا-خنثی-کرد

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف گفت:  سازمان اوقاف 19 موکب در شهر سامرا برپا کرده است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام سیدمحمد متقی با حضور در موکب اداره کل اوقاف زنجان در شهر سامرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این چند سال اخیر سامرا مورد توجه ویژه زائرین قرار گرفته که این حرکت در مقابل اهداف تکفیری ها که قصد از رونق انداختن سامرا را داشتند، است.

وی با بیان اینکه تکفیری ها قصد داشتند با بمب گذاری و ایجاد وحشت مانع رونق سامرا شوند، افزود: شیعیان هوشمند با درک نقشه دشمن آن را نقش برآب کردند.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف  و امور خیریه کشور با بیان اینوه هر سال شاهد رونق بی شق تر سامرا هستیم، ابراز کرد: با وجود اینکه امسال هزینه های ایاب و ذهاب و دیگر هزینه ها افزایش پیدا کرده اما شاهد حضور زائرین بیشتری نسبت به سال گذشته هستیم، خاطرنشان کرد: پیش بینی ها نشان می دهد که در کل شاهد افزایش تعداد زائرین خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سامرا در طول تاریخ شیعه غربت فروانی داشته است، گفت: برنامه سازمان اوقاف این است که در صورت وجود ضرورت برای ارائه خدمات به زائرین در نقاط مختلف حضور میدا کند.

موسوی ادامه داد: ما امسال در کربلا ضرورت را پذیرایی و تغذیه ندیدیم و بیشتر بر روی اسکان زائرین تمرکز کردیم.

وی عنوان کرد: اکثر زائرینی که به شهر سامرا می آیند، نیازی به اسکان ندارند و بهرهمین خاطر ما بیشتر تمرکزمان را بر روی تغذبه زائرین مترکز کردیم.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف  و امور خیریه کشور اظهار کرد: برای سالهای آینده به دنبال ایجاد زیرساخت برای اسکان زائرین در شهررسامرا هستیم.

وی با بیان اینکه در بحث دارو و درمان نیز خدماتی در شهر سامرا ارائه می شود، افزود: امسال پنج استان آذربایجان شرقی، زنجان، قم، لرستان و مازندران در شهر سامرا موکب دارند.

موسوی با بیان اینکه پذیرایی اصلی در شهر سامرا توسط اوقاف انجام می شود، گفت: باعث افتخار است که منابع موقوفات در جهت صحیح خود هزینه می شود.

وی بیان کرد: در کل 19 موکب در کشور عراق توسط سازمان اوقاف و امامزادگان برپا شده است.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر