logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۳
[ شناسه خبر : ۸۴۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس عتبات عالیات استان زنجان:

همکاری بدون مزد کامیون داران زنجانی برای اربعین/ 43 کامیون به مقصد عراق بارگیری شد

همکاری-بدون-مزد-کامیون-داران-زنجانی-برای-اربعین-43-کامیون-به-مقصد-عراق-بارگیری-شد

رئیس عتبات عالیات استان زنجان گفت: کامیون داران زنجانی بدون دریافت کوچکترین وجهی کالاهای مورد نیاز در اربعین را به عراق می برند.

ذبیح الله بابایی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;، اظهار داشت: 43 دستگاه کامیون به مقصد کشور عراق از استان زنجان در چند روز گذشته بارگیری شده است.

وی با بیان اینکه محموله های مورد نیاز موکب‌های اربعین حسینی از استان زنجان به کشور عراق بارگیری شده است،خاطرنشان کرد: نخستین محموله شامل اقلام اساسی موردنیاز خوراکی و غیرخوراکی بود که با 43 دستگاه خودرو سبک و سنگین  به کشور عراق حمل شد.

رئیس عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به حضور ۳۵۰ خادم آقا و خانم برای خدمت رسانی به زائرین در کشور عراق،بیان داشت: از 23 مهر خادمان به عراق اعزام شده اند.

بابایی از فعالیت نانوایی های سیار برای ارائه خدمات به زائرین در مسیر پیاده‌روی اربعین خبرداد و گفت:۱۸ موکب استان زنجان در پیاده‌روی اربعین از ۲۸ مهرماه تا ۱۰ آبان آماده خدمات‌ رسانی به زائرین هستند.

وی بیان داشت: ستاد اربعین مسئولیت سه کمیته تغذیه و پشتیبانی، اسکان و خدمات در کشور عراق را برعهده  دارد و خدمات لازم را به زائران ارائه می کند.

این مسئول با اشاره به خدمات رسانی موکب های زنجانی به 27 هزار نغر در هر وعده،بیان داشت:تأسیسات نانوایی، پتو و اقلام خوراکی و کالاهای اساسی نیز به عراق ارسال شده است.

وی با اشاره به جمع آوری کمک ‌های نقدی و غیر نقدی مردم به موکب ها، گفت:کمک های خوبی جمع آوری شده است.

این مسئول با اشاره به خدمات رسانی 14 موکب در سال گذشته، ادامه داد: امسال 18 موجب خدمات رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‎ ریزی خوبی برای استقرار موکب های زنجان انجام شده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه ‌ریزی‌ ها کاروان ‌های خدماتی از زنجان اعزام شده ‌اند.

رئیس عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به اینکه ریالی از اعتبارات دولتی برای اربعین استفاده نشده است،افزود: مردم با حضور در صحنه این بار هم برای اربعین سنگ تمام گذاشته اند.

بابایی با اشاره به استقرار بیشتر موکب ها در نجف،بیان داشت: این تقسیم بندی از سوی کشور عراق انجام شده است و قرار است یک موکب در نزیدکی کوفه از سوی شهرستان خدابنده راه اندازی شود.

وی گفت: چند موکب در داخل شهر نجف به صورت پراکنده خدمات رسانی می کنند و یک موکب نیز در عمود یک در خدمت زائران خواهد بود.

این مسئول با اشاره به فعالیت موکب شهرستان ابهر در عمود 668 در حدود 45 کیلومتری نجف در منطقه حیدریه در مسیر امام علی (ع)،گفت: موکب شهرستان خرم دره نیز در جاده امام حسین (ع) در عمود 668 خدمات رسانی می کند.

رئیس عتبات عالیات استان زنجان از فعالیت موکب قتیل العبرات در کربلا خبرداد و گفت: موکب سازمان اوقاف و امور خیریه استان نیز در سامرا خدمات رسانی می کند.

بابایی با اشاره به همکاری کامیون داران با ستاد عتبات عالیات استان، گفت: کامیونداران زنجانی ریالی بابت خدمات رسانی دریافت نمی کنند و در طی 20 روز این سفر نیز خادمی می کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر