logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۰
[ شناسه خبر : ۸۴۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

دانش آموزان سفیران انجمن ام.اس امید در خانواده‌ها

دانش-آموزان-سفیران-انجمن-ام.اس-امید-در-خانواده‌ها

دانش آموزان مدارس استان زنجان سفیران انجمن ام.اس امید در خانواده‌ها می‌شوند.

به گزارش موج رسا; نشست مشترک جمعی از اعضای هیات مدیره جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس (امید) با مریم رشتچی مدیر کل اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای ایجاد فضای همکاری و همچنین بسترسازی مناسب آموزشی در حوزه ی سلامت بویژه معرفی و شناسایی بیماری رو به رشد ام.اس در تمامی مدارس استان در محل اداره کل آموزش و پرورش برگزار گردید.

محسن جاویدان رئیس هیات مدیره انجمن ام.اس امید زنجان در این نشست با تکیه بر این مهم ،که فضای مطلوب و همچنین متدهای علمی و اصولی مدارس در حوزه ی آموزش منجر به انعطاف پذیری دانش آموزان و اولیا درپذیرش مسائل گوناگون از جمله هشدارهای پیشگیرانه در حوزه های بهداشت و سلامت شده است اظهار کرد: بیماری ام.اس هنوز ناشناخته و در حال رشد بوده وهمچنین گزارشات و آمارها حاکی از بروز آن در سنین پایین حتی 10 سالگی نیز می باشد از اینرو با برنامه ریزی منسجم و تمرکز مستمر و مجدانه در مراکز علم و دانش،رویکرد اطلاع رسانی و پیشگیری به نحو مطلوبی مثمر ثمر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان طیف وسیعی از جامعه را تشکیل می دهند ابراز کرد: عبور موفقیت آمیز از مسیر فراگیری علم و دانش از جمله نیازهای اساسی هر فردی محسوب می شود اما گاها عواملی از جمله بیماری ها شرایط را پیچیده و دشوار می سازد و از طرفی دانش آموز به دلیل عدم اعتماد به نفس یا عدم شناخت صحیح بیماری و همچنین تبعات اجتماعی از بازگو کردن آن پرهیز می کند که قطعا مسئولان و صاحبنظران حوزه ی گسترده و وسیع آموزش و پرورش با آموزش صحیح و بموقع و با تغییر نگرش در سبک زندگی ،در جلوگیری از بسیاری از آسیب ها موثر خواهند بود.

جاویدان همچنین یادآور شد: وجود بیماری ام.اس در خانوده ها ممکن است به افت تحصیلی دانش آموزان و یا مواردی شدیدتر نیز دامن بزندکه حضور کارشناسان و ظرفیت های مختلف دیگر در مدارس و با بکارگیری روش های کاربردی و انتقال محتوای تخصصی، دانش آموزان و اولیا را به سهولت هدایت خواهند کرد.

وی ادامه داد: افرادی که با بیماری ام.اس دست و پنجه نرم می کنندهمواره به لحاظ دارو و سایر مشکلات از جمله معیشتی و مسائل مختلف فردی و اجتماعی تحت پوشش جمعیت خیریه ام.اس امید خواهند بود.

نسیم اسلامیه مدیر عامل انجمن نیز به دلیل ناشناخته بودن بیماری، به مغفول واقع شدن بیماران ام.اس اشاره کرد و افزود: گاهی افراد مبتلا بیشتر از خود بیماری از مغفول واقع شدن توسط جامعه بسیار رنج می برند چرا که راجع به بیماری و فرد مبتلا ، تعبیرات مختلف و عجیبی شکل می گیرد.

وی بیان کرد: با بهره مندی از پتانسیل های موجود در مدارس و حضور سفیران و کارشناسان در آن مکان ها ضمن معرفی صحیح بیماری ، شرایط پیشگیری و درمان نیز به طور قابل توجهی بهبود داده خواهد شد.

وی یادآور شد: هر دانش آموز به منزله ی یک خانواده است از اینرو دانش آموزان می توانند سفیران انجمن ام.اس امید زنجان در خانواده هایشان باشند که بی شک ضمن تقویت و تحکیم ارتباطات درونی و بهبود مسائل روحی ، با روزنه ای از امید که فقط برای سلامتی آنها خودنمایی می کند آشنا می شوند.

مریم رشتچی مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان نیز فراوانی انجمن و مؤسسات خیریه را در استان زنجان به فال نیک گرفت و افزود: وجود چنین مؤسساتی که دغدغه تسکین گوشه ای از آلام جامعه را دارند بسیار قابل تقدیس و تکریم می باشد ولی یکی از مشکلات این مؤسسات عدم تجمیع و تمرکز آنها در یک مؤسسه یا انجمن واحد می باشد چرا که در این صورت ساماندهی و برنامه ریزی برای حضور آنها در مدارس استان نیزبه سهولت رخ می داد .

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش خانواده ی پرجمعیتی است و مسائل و موضوعات آموزشی مختلفی می تواند در بستر آن زمینه سازی شود اظهار داشت: از جمله دستور کارهای واحد روابط عمومی و کمیته تفاهنامه، برنامه ریزی و هدایت صحیح مؤسسات و انجمن ها به جهت حضور در مدارس می باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تجارب و ماحصل حضور سایر مؤسسات در مدارس تصریح کرد: انتفاع و تامین بودجه مؤسسات برای تحقق رسالت هایشان امری بدیهی است اما نگاه فقط انتفاعی به مدارس منطقی و شدنی نیست چرا که در مورادی حتی با اعتراض شدید برخی مدیران و والدین مواجه شده ایم.

رشتچی در پایان روشن بودن رفتار و رویکردهای آموزش و پرورش را برای جامعه مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: عمده رسالت این اداره تلاش و مساعی در راستای ارتقای علم و دانش افراد می باشد و لازم است سایر مسائل آموزشی فرایند تحصیل را بویژه در بازه های زمانی معین مختل ننماید .

گفتنی است مقرر گردید بر اساس نظر و نتیجه ی جلسه معاونین و همچنین بررسی مفاد تفاهنامه فی ما بین توسط کمیته مربوطه در اولین فرصت جهت انعقاد تفاهنامه اقدامات لازم صورت گیرد.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر